آفتاب
نجفی اعلام کرد:

احتمال کاهش آلودگی هوا تا ۵ سال آینده

احتمال کاهش آلودگی هوا تا ۵ سال آینده

شهردار تهران گفت: ممکن است؛ بتوانیم طی 4 الی 5 سال آینده آلودگی هوا را به شدت کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی، شهردار تهران در افتتاحیه ششمین همایش آلودگی هوا و صدا که صبح امروز سه شنبه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تشکر از برنامه‌ریزان و برگزار کنندگان این همایش گفت: امیدوار هستم که این همایش اثرگذار بوده و راه‌حل جدیدی برای کنترل آلودگی هوا و آلودگی صوتی ارائه بدهد. امیدوار هستم مسئولان در تهیه بدوجه 97 نیز به این مسائل توجه کرده و عزم جدی‌ای ایجادشود.

شهردار با بیان اینکه یکی از اصول مهم حفاظت از محیط زیست حفظ تعادل است، ادامه د اد: عملکرد ما انسان‌ها در قبال محیط زیست عامل اصلی بر هم ریختن تعادل به خصوص در سال‌های اخیر است و مجموعه عملکرد ما موجب تشدیدآلودگی هوا، آب و صدا شده است.

شهردار با اشاره به گزارش WHO در خصوص آلودگی‌هایی که کلانشهرها را تهدید می‌کنند افزود: بر اساس این گزارش آلودگی آب، هوا و صدا به ترتیب زندگی شهروندان در کلانشهرها را تهدید می‌کنند و تهران با هر نوع از این آلودگی ها درگیر است هر چند آلودگی آب در حال حاضر در تهران محدود است اما اگر برای آن تدبیری اندیشیده نشود می‌تواند در دراز مدت تبدیل به یک بحران میان مدت شود اما ما همواره با آلودگی هوا و صدا در تهران روبرو بوده‌ایم.

نجفی با اشاره به ویژگی‌های تهران از نظر جغرافیایی ادامه داد: شرایط اقلیمی و توپوگرافی تهران موجب شده همواره با پدیده ریزگردها و وارونگی هوا روبرو بوده و همین مسائل آلودگی را تشدید می‌کنند.

شهردار با بیان اینکه امروز موضوع حل مشکل آلوگی هوا در شهر تهران بسیار سخت به نظر می‌آید، افزود: شاید حل مشکل بسیار سخت باشد، اما ممکن است طبق برنامه‌ای که آقای پورسیدآقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همایش امروز توضیح خواهند داد بتوانیم طی 4 الی 5 سال آینده آلودگی هوا را به شدت کاهش دهیم.

ادامه دارد...

کد N1818285

وبگردی