آفتاب

مهدی طارمی بهتر از لالیگایی‌های عربستان

مهدی طارمی بهتر از لالیگایی‌های عربستان

آمار مهدی طارمی بهتر از بازیکنان عربستانی است که به لالیگا رفته‌اند.

به گزاش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیروز خبر رسید که ۳ بازیکن عربستانی که سابقه حضور در تیم ملی این کشور را هم دارند طبق قرارداد فدراسیون فوتبال عربستان با فدراسیون فوتبال اسپانیا، به ۳ تیم لالیگایی پیوسته‎اند تا در این تیم‌ها تمرین و بازی کنند. البته چند بازیکن دیگر هم هستند که به تیم‌های دسته‎های پایین‎تر اسپانیا پیوسته‎اند اما ۳ بازیکنی که در لالیگا بازی خواهند کرد سالم الدوساری، فهد الموالد و یحیی الشهری هستند. مرور کارنامه این ۳ بازیکن نشان می‎دهد که آنها در سطح بازی در لالیگا نیستند و بازیکنی مثل مهدی طارمی که به لیگ ستارگان قطر رفته و در الغرافه بازی خواهد کرد از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر از آنهاست.

سالم الدوساری از الهلال به ویارئال پیوسته است. او در فصل اخیر در لیگ عربستان ۱۳ بازی برای الهلال انجام داد و ۴ گل زد و یک پاس گل هم داد. فهد الموالد که از الاتحاد به لوانته رفته در این فصل ۱۱ بازی برای تیمش انجام داده بود و او هم ۴ گل و یک پاس گل در کارنامه‎اش ثبت کرده بود. یحیی الشهری هم که از النصر به لگانس پیوسته در ۱۶ بازی این فصل ۴ گل برای النصر زد و ۶ پاس گل هم به همبازیانش داد.

اما مهدی طارمی در این فصل ۸ بازی در لیگ برتر و سوپرجام ایران انجام داد و در این مدت ۴ گل زد و ۳ پاس گل داد. عملکرد او از نظر آماری از هر لحاظ بهتر از هر ۳ بازیکن عربستانی است که به واسطه قرارداد بین فدراسیون‎های فوتبال عربستان و اسپانیا، شانس تمرین و بازی در لالیگا را پیدا کرده‌اند.


256 43

 

کد N1818137

وبگردی