آفتاب

فرهنگیان نگران حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی خود نباشند

فرهنگیان نگران حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی خود نباشند

سرپرست اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که لایحه مدیریت خدمات کشوری هنوز در مجلس تصویب نشده است، تاکید کرد: فرهنگیان نگران حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی خود نباشند.

به گزارش ایلنا، ناصر سلیمان‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: دوره پنج ساله اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری پایان یافته و دولت برای دائمی شدن این قانون، آن را درقالب لایحه جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

وی افزود: یکی از بندهای این لایحه در خصوص حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی کارمندان دولت است، با توجه به اینکه جامعه فرهنگیان بیشترین جمعیت کارمندان دولت را شامل می‌شوند و معمولا دوره تحصیلی خود را در مراکز تربیت معلم گذرانده‌اند لذا انتشار خبر تقدیم این لایحه به مجلس نگرانی‌هایی را در بین فرهنگیان به وجود آورده است.

سرپرست اداره کل امور اداری وتشکیلات ادامه داد: بسیار بعید به نظر می‌‌رسد این لایحه بدون اصلاح و تغییر به تصویب برسد زیرا حذف دو سال یا بیشتر از سابقه سنواتی افراد مشکل‌‌‌ساز خواهد بود، بنابراین پیش‌‌‌بینی می‌شود مجلس شورای اسلامی لایحه مذکور را پس از اصلاح تصویب کند و در صورت مصوب شدن این لایحه شامل نیروهایی شود که از تاریخ تصویب قانون مذکور، جذب آموزش و پرورش می شوند.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه این بند از لایحه به صورت عام نوشته شده و شامل همه کارمندان دولت می‌شود اما بیشترین شمول آن، فرهنگیان هستند، گفت: فرهنگیان نگران نباشند زیرا این لایحه هنوز در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف نشده و فرآیند تصویب آن نیز زمانبر است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط تصویب این لایحه با کمبود نیروی انسانی درسال تحصیلی آینده تصریح کرد: تصویب این لایحه به شکلی که شامل نیروهای فعلی شود بعید به نظر می‌رسد.

کد N1818044

وبگردی