آفتاب

سیاست‌گذاری تولید تجهیزات پزشکی باید توسط کمیته فنی بررسی شود

سیاست‌گذاری تولید تجهیزات پزشکی باید توسط کمیته فنی بررسی شود

وزیر بهداشت گفت: سیاستگذاری تولید و واردات حوزه تجهیزات پزشکی باید از سوی کمیته فنی تجهیزات پزشکی تعیین و اعلام شود.

به گزارش ایلنا، سیدحسن قاضی‌‌‌زاده هاشمی در نشست با اعضای جدید کمیته فنی تجهیزات پزشکی گفت: باید در تعریف و دستورالعمل تجهیزات پزشکی ساخت ایران بازنگری و در جهت ساخت تجهیزات پزشکی با کیفیت، شفاف‌‌‌سازی شود.

وی افزود: سیاست‌‌‌های حمایت از تولید تجهیزات پزشکی باید توسط کمیته فنی بررسی و اعلام و در آن هماهنگی سایر نهادها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز لحاظ شود.

وزیر بهداشت ضمن ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت و فرصت به وجود آمده در دوران پسابرجام، اظهار داشت: باید از این فرصت برای استقرار مستقیم دفاتر فروش کمپانی‌‌‌های معتبر خارجی در ایران استفاده کنیم تا دسترسی به این تجهیزات با قیمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش، فراهم شود.

قاضی‌زاده هاشمی همکاری دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی و معاونت‌های وزارت بهداشت با اداره کل تجهیزات پزشکی در ثبت خریدها، بررسی موجودی انبارهای مراکز درمانی، تجمیع خریدها براساس نیازمندی و شاخص‌های مشخص شده و نیز مقابله با تقلب و قاچاق کالا را ضروری دانست و تصریح کرد: کمیته فنی تجهیزات پزشکی برای سیاستگذاری و تعریف رابطه عمر مفید تجهیزات پزشکی و زمان اسقاط‌‌‌سازی آنها و معادل‌‌سازی هزینه فرانشیز دریافتی از بیماران براساس طول عمر دستگاه‌‌‌ها، باید برنامه‌‌‌ریزی‌‌های لازم را انجام دهد.

کد N1818042

وبگردی