آفتاب

قول مساعد کمیسیون تلفیق برای پیش‌بینی اعتبار مقابله با ریزگردها در بودجه ۹۷

قول مساعد کمیسیون تلفیق برای پیش‌بینی اعتبار مقابله با ریزگردها در بودجه ۹۷

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ گفت که این کمیسیون بر اساس برنامه ششم و وظیفه اخلاقی تکلیف دارد که اعتبار مربوط به مقابله با ریزگردها را در بودجه ۹۷ بگنجاند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به اظهارات معاون سازمان محیط زیست درباره حذف بودجه مقابله با ریزگردها از سوی کمیسیون تلفیق گفت: این اعتبار مربوط به جدول تبصره ۴ است که در آن برداشت از صندوق توسعه برای مقابله با ریزگردها پیش‌بینی شده اما چون این برداشت نیازمند اذن رهبری بود، ما آن را مراعا گذاشتیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه حذف اعتبار ریزگردها از بودجه ۹۷ صحت ندارد، گفت: بنابر برنامه ششم، ما باید برای مقابله با ریزگردها اعتباری در بودجه پیش‌بینی کنیم که حتما این کار را می‌کنیم. نمایندگان خوزستان هم پیگیر اختصاص این اعتبار هستند و مجلس هم دینی به مردم خوزستان و استان‌های دیگر دارد که قطعا به آن عمل خواهد کرد.

نماینده اصلاح طلب ساری و میاندورود در مجلس اضافه کرد: متاسفانه انتشار خبر حذف اعتبار ریزگردها فضای منفی علیه مجلس به وجود آورده، در حالی که این موضوع در واقع مراعا گذاشته شده و کمیسیون تلفیق ظرف فردا و پس فردا آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به چاپ گزارش کمیسیون تلفیق و تحویل آن به نمایندگان برای ارائه پیشنهادات‌شان، یادآور شد: کمیسیون تلفیق بررسی تبصره ها را به اتمام رسانده اما ردیف‌ها و جداول همچنان باقی مانده که ظرف فردا و پس فردا در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

یوسف‌نژاد در پایان تاکید کرد: کمیسیون تلفیق پیش‌بینی اعتبار مقابله با ریزگردها در بودجه ۹۷ را تکلیف خود می‌داند.

کد N1818038

وبگردی