آفتاب

باید به دنبال روش‌های جدید آموزشی باشیم

باید به دنبال روش‌های جدید آموزشی باشیم

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: لازم است به طور مستمر علاوه بر تکرار آموزش‌ها به دنبال روش‌های جدید آموزشی باشیم زیرا این امر هر روز یک آموزه و حرف جدید به ما نشان می‌‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدحسن باقری در جمع فرماندهان و مدیران یگان‌‌‌های ویژه ناجا گفت: لازمه موفقیت در اجرای ماموریت‌‌‌‌های محوله توجه به امر آموزش و تکرار مکرر آن در برنامه‌های روزمره واحدهای نظامی و انتظامی است.

وی افزود: لازم است به طور مستمر علاوه بر تکرار آموزش‌‌‌ها به دنبال روش‌‌‌های آموزشی جدید باشیم زیرا این امر هر روز یک آموزه و حرف جدید به ما نشان می‌‌دهد.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص شاخصه‌‌های مهم مدیریت اظهار داشت: پایبندی به امور و برنامه‌‌های آموزشی روزمره و احساس مسئولیت فرماندهان، کلید پیروزی نیروهای مسلح در برابر حوادث و ماموریت‌های احتمالی است چراکه اجرای دقیق این شاخص‌ها، موجب رسیدن به یک دستاورد مهم و حیاتی می‌‌‌شود.

باقری با اشاره به ماموریت‌‌‌های یگان ویژه تصریح کرد: در یگان‌‌‌های ویژه ناجا با توجه به ماموریت‌‌‌‌‌های متفاوت، اکثر آموزش‌‌‌‌ها به صورت میدانی صورت می‌‌‌‌گیرد و همین امر موجب شده است تا شاهد کمترین چالش و خسارات در این بخش باشیم.

وی درخصوص نوآوری تجهیزات یگان ویژه نیز خاطرنشان کرد: تغییرات جزئی و نوآوری در تجهیزات می‌‌‌‌‌تواند کار را برای اجرای ماموریت‌‌ّها مناسب‌تر کند و نقش بسزایی در کارآمدی و پایین آوردن خسارات ایفا می‌‌کند.

معاون ستاد کل افزود: مهارت علمی و ارتقای سطح کیفی در حوزه آموزش از ملزومات در یگان ویژه است و آنچه که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد ایجاد فضای آموزشی مناسب در راستای کسب مهارت‌‌های تخصصی و میدانی برای نیروهای مسلح است.

باقری با اشاره به ارتباط بین ارگان‌های نظامی ابراز داشت: توجه به تعامل با نهادهای دیگر و هماهنگی با آنها در بین نیروهای مسلح و ایجاد زیرساخت‌‌‌های مشترک، لازم و حیاتی است چراکه این اتحاد در بین ارگان‌‌ها موجب سر درگمی دشمنان می‌‌شود.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌‌‌‌های پژوهشی بیان کرد: با پژوهش و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های مطالعه‌‌‌ای می‌‌‌توان کارهای عملیاتی و آموزش را تقویت کرد تا با ارتقای ظرفیت و عملکرد مناسب از هزینه‌‌‌‌های دیگر سازمان‌‌ها خودداری کرد.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح توجه به آمادگی جسمانی کارکنان را امری ضروری خواند و یادآور شد: داشتن ظرفیت روحی و توان جسمی بالا برای کسب موفقیت در ماموریت‌‌‌‌های محوله لازم و ضروری است که بحمدالله در یگان‌‌‌های ویژه ناجا این آمادگی در سطح قابل قبولی قرار دارد و امید است با تمرینات روزانه و زیرساخت‌‌‌های مناسب‌‌تر سطح این دستاورد را در بین تمام نیروهای مسلح افزایش دهیم.

باقری ضمن قدردانی از تلاش نیروهای یگان ویژه در ناآرامی‌‌‌های اخیر کشور عنوان کرد: با برنامه‌‌ریزی‌‌‌های دقیق و تکیه بر آموزش‌‌های روزانه، خود را برای آمادگی بالاتر و تحقق اهداف در عرصه‌‌‌های مختلف آماده خواهیم کرد چراکه رسیدن به اهداف در برابر تهدیدهای دشمنان، آنها را مأیوس و ناامید خواهد کرد.

کد N1818035

وبگردی