آفتاب

نکاتی در مورد بیمه تامین اجتماعی که باید بدانید!

نکاتی در مورد بیمه تامین اجتماعی که باید بدانید!

مدیران محترم و صاحبان اصلی مشاغل به دلیل مشغله کاری و نداشتن زمان کافی در مقاطعی از زمان شروع کار خود زیر بار هزینه هایی می روند که آنها و کسب و کارشان را با مشکلاتی بسیار زیاد روبرو می سازد. این مشکلات همانند سرعت گیر در مسیر رشد و توسعه کار آنها عمل کرده و خسارات فراوانی را بهمراه دارد که شامل جرائم هم می گردد.

یکی از مهمترین مواردی که اشخاص حقیقی و حقوقی باید حتما از ابتدای راه اندازی کار خود ، توجه ویژه ای به آن داشته باشند موضوع بیمه تامین اجتماعی است.
بدین منظور برای آشنائی کارفرمایان و بیمه شده گان محترم و همچنین علاقمندان  دوره کاربردی صفر تا صد بیمه تامین اجتماعی را بصورت رایگان و آنلاین آماده کرده ایم که با ثبت ایمیل ( اینجا کلیک کنید ) برای شما ارسال می شود.
در ادامه به طور خلاصه به توضیح درخصوص مهمترین نکات بیمه می پردازیم تا با رعایت هر چه بهتر آن ضمن جلوگیری از جرائم و خسارات فراوان به خود ( و بیمه شده ) و شرکت، نسبت به کاهش هزینه های بیمه اقدام کنیم
ماده 90 قانون تامین اجتماعی
از نکات بسیار مهمی که معمولا توسط کارفرما و شرکتها رعایت نمی شود انجام معاینات قبل از استخدام است که لازم است بمنظور مشخص شدن قابلیت انجام کار در شغل و جایگاه مربوطه صورت پذیرد چرا که اگر بیمه شده حادثه ببیند و یا منجر به فوت او گردد سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود عمل کرده ولی در صورت عدم انجام ماده 90 کلیه هزینه های انجام شده بهمراه جرائم آن از کارفرما گرفته خواهد شد. آخرین بخشنامه و اطلاعات بیشتر را از اینجا دانلود کنید
افزایش قانونی حقوق پرسنل
از دیگر مواردی که شعبات مختلف سازمان تامین اجتماعی (معمولا هر 6 ماه) به کارفرما اعلام بدهی می نمایند بابت افزایش نادرست حقوق است که هر سال می بایست در همان لیست فروردین و بعد از آن با توجه به نرخ قانونی اضافه گردد. اگر رقم حقوق کمتر محاسبه شده باشد مابه التفاوت آن بعنوان بدهی اعلام می گردد. جهت رعایت و مطالعه در این باره اینجا کلیک کنید.
مطالعه کنید :  چگونه بفهمیم چند سال بیمه داریم؟
مهلت قانونی ارسال و پرداخت لیست بیمه
همانطوری که می دانید مهلت قانونی ارسال و پرداخت حق بیمه کارکنان تا آخرین روز ماه بعد می باشد. در صورت عدم ارسال 10 درصد جریمه و در صورت عدم پرداخت نیز ماهیانه 2 درصد جریمه خواهد داشت. توصیه می شود که اگر قادر به پرداخت نیستید حتما لیست بیمه را ارسال کنید تا جریمه 10 درصدی شامل شما نشود. ضمنا اگر قادر به پرداخت حق بیمه نیز نیستید با مراجعه به شعبه حتما تعیین تکلیف کنید چرا که جریمه 2 درصدی هر ماه به بدهی شما افزوده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
مطالعه کنید :  قانون الزام چیست؟
حق بیمه قراردادها
در قراردادهای خود که موضوع کسورات بیمه و ارائه مفاصاحساب در پایان قرارداد را شامل می شود ابتدا بررسی کنید که آیا اصلا موضوع کار و فعالیت شما برای گرفتن مفاصاحساب نیازی به پرداخت حق بیمه دارد برای این منظور می توانید بصورت کاملا رایگان از مشاوران بیمه جو بپرسیذ. اینجا کلیک کنید
حتما در ابتدای قرارداد از کارفرما جهت اخذ ردیف پیمان معرفی نامه برای شعبه محل اجرای کار بگیرید و همراه با کپی یک نسخه از قرارداد و مدارک شرکت ( شامل اساسنامه، آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و یا رئیس هیئت مدیره و فرم ابلاغ الکترونیک – می توانید از اینجا دانلود کنید ) به واحد درآمد شعبه مراجعه نمائید. چرا که در صورت عدم انجام این کار، در زمان محاسبه و تعیین ضریب حق بیمه قرارداد برای شما جریمه منظور خواهد شد . در این خصوص مطلبی رو در سایت بیمه جو منتشر کردیم که می توانید از اینجا بخوانید.
مدیری که شرکتی را جهت کسب درآمد راه اندازی کرده و بدنبال رشد و موفقیت می باشد اما بخاطر عدم اجرای قوانین و آگاهی از معافیتها و … دچار خساراتی به شرکت و روند رشد خود می شود که به سختی قابل جبران خواهد بود فکرش را بکنید که اگر این مدیر و صاحب شغل از همان ابتدای کار خود در جریان قوانین و بخشنامه ها قرار می گرفت و با آنها آشنا می شد قطعا در ادامه مسیر موفقیت خود دچار مشکل نمی شد.
متاسفانه همانطور که گفتیم بدلیل عدم زمان لازم برای بعضی از موضوعات، شرکتها از انجام و پیگیری موردی آیتمهایی کنار می کشند که درصورت آگاهی می توانستند از انباشت هزینه و بدهی های بسیار و در بعضی مواقع جبران ناپذیر بیمه تامین اجتماعی جلوگیری کنند.
مطالعه کنید :  آدرس ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران .

و اما یک راه حل برای شما

سایت بیمه جو بعنوان اولین و تنها سایت مشاوره بیمه تامین اجتماعی بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات بیمه ای شماست. کارفرمایان و مدیران محترم می توانند ضمن دانلود دوره کاربردی صفر تا صد بیمه تامین اجتماعی ( اینجا کلیک کنید ) بصورت 24 ساعته از خدمات مشاوره آنلاین ( اینجا کلیک کنید ) و حضوری استفاده نمایند.
کد N1817852

وبگردی