آفتاب

نگرش غالب سیستم قضایی، تقویت جایگاه و شأن وکلا است

نگرش غالب سیستم قضایی، تقویت جایگاه و شأن وکلا است

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار اعضای جدید هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد برنقش و جایگاه ویژه وکلا در نظام دادرسی کشور تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی القاصی در دیدار با اعضای جدید هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه قضات، وکلا، کار‌شناسان و کارکنان در مجموعه قضایی در خدمت اجرای عدالت در جامعه هستند گفت: در یک نظام دادرسی، در کنار قضات شریف؛ وکلای پایبند به اخلاق و با دانش نیز جایگاه و نقش برجسته‌ای دارند و این دو قشر درکنارهم، پاسخگوی خواست مردم در راستای احقاق حق خود هستند.

وی با بیان اینکه نقش وکلا در قوانین موضوعه و نظام دادرسی کشور به قدری معنا دار و سنگین است که در اینجایگاه همتراز با قوانین روز کشورهایی اروپایی تدوین و ترسیم شده است، تاکید کرد: داشتن وکیل حق مسلم افراد است که هیچ فردی نمی‌تواند آن را محدود کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه دیدگاه و نگرش غالب در سیستم قضایی تقویت جایگاه و ارتقاء شأن و منزلت وکلا در راستای کمک به احقاق حقوق مردم و تحقق عدالت اسلامی است تصریح کرد: قبل از هر چیز لازم است جامعه وکلا به عنوان یک قشر فرهیخته خود به ارتقاء منزلت و کلا کمک کنند که در این بین نقش هیأت مدیره و روشنفکران این مجموعه ایفای نقش پدرانه است.

القاصی با بیان اینکه عدم پایبندی افراد معدودی در اصناف، گروه‌ها و مناصب گوناگون نباید به حساب همه گذاشته شود، گفت: تعهد همه ما به افراد با اخلاق و شریف حفظ و صیانت از جایگاه و منزلت آنان و پیشگیری از لطمه به حیثیت همه افرادی است که در آن موقعیت قرار دارند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین با ستایش جایگاه علمی وکلا گفت: رشد علمی وکلا و قضات در ‌‌نهایت به تحقق بستر عدالت منجر خواهد شد و در این راستا مجموعه قضایی استان آمادگی دارد از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی وکلا به خصوص در انعکاس تحلیل‌های کاربردی در امر اصلاح و تنقیح قوانین بهره ببرد.

القاصی همچنین بر اهمیت نقش نظارتی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری در سالم سازی محیطی و درون سازمانی تأکید و خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد تعامل بستر جایگاه این حوزه مهم، مقدس و قابل تکریم را ارتقاء و تصورات منفی را از افکار عمومی بزدائیم.

کد N1817061

وبگردی