آفتاب

موساد تا ۲۰۱۷ دست‌کم ۳۰۰۰ نفر را ترور کرده است

موساد تا ۲۰۱۷ دست‌کم ۳۰۰۰ نفر را ترور کرده است

نتایج تحقیقات یک کارشناسان اسرائیلی حاکی‌ است که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) تا سال ۲۰۱۷ دست‌کم سه هزار نفر از جمله شماری بی‌گناه را ترور کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «رونین برگمن» روزنامه‌نگار و نویسنده صهیونیست در کتاب خود تحت عنوان «جنگ سایه، اسرائیل و عملیات کشتار محرمانه موساد» نوشته است که سازمان جاسوسی اسرائیل تا سال ۲۰۱۷ هزاران نفر را ترور کرده است.

نشریه آلمانی «اشپیگل» به نقل از برگمن نوشت: «در مجموع، ما درباره دست‌کم سه هزار شخص صحبت می‌کنیم که فقط اشخاص تحت تعقیب را شامل نمی‌شوند بلکه شماری بی‌گناه نیز که در زمان اشتباهی و در مکان اشتباهی حضور داشتند، کشته شدند.»

این کارشناس اسرائیلی تصریح کرد، در جریان انتفاضه دوم فلسطینیان زمان‌هایی بود که موساد دستوراتی «برای عملیات کشتارهای هدفمند» حدود چهار تا پنج نفر را صادر می‌‌کرد و این دستورات معمولا در مورد اعضای جنش حماس بود.

کتاب «جنگ سایه، اسرائیل و کشتار محرمانه موساد» از روز دوشنبه در بازارها عرضه خواهد شد.

برگمن تصریح کرد که وی در پژوهش‌های خود برای تالیف این کتاب، با حدود ۱۰ هزار نفر از جمله شش نفر از روسای سابق موساد و نیز شش نفر از نخست‌وزیران سابق اسرائیل مانند «ایهود باراک»، «ایهود اولمرت» و نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی گفت‌وگو کرده است.

این کتاب که شامل بازه زمانی گسترده‌ای است، به عملکرد دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی تا پاییز  ۲۰۱۷ پرداخته و در آن، نویسنده به ماموریت‌های موساد و روند اتخاذ تصمیم‌های سیاسی در پشت پرده این عملیات ترور، اشاره کرده است.

کد N1816933

وبگردی