آفتاب

انتقاد تند یک امام جمعه از روحانی /واکنش به شایعه عروسی مجلل پسر یک چهره قرآنی از تریبون نماز جمعه

انتقاد تند یک امام جمعه از روحانی /واکنش به شایعه عروسی مجلل پسر یک چهره قرآنی از تریبون نماز جمعه

مهر نوشت: امام جمعه موقت ورامین گفت: جای مباحث اعتقادی در مجامع علمی، حوزوی و دانشگاهی است و نباید در سخنرانی های سیاسی و با اغراض سیاسی به این موارد پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی اظهار کرد: اگر بنا است در باب مطالب مکتبی و مذهبی مواردی مطرح شود، چرا ناقص بیان می شود، بله، نقد آزاد است و ممکن است در زمان معصوم هم برای کسی سوالی پیش آید و از محضر امام معصوم سوال کند، اما معصوم واجب الاطاعت است و از خود سخنی نمی گوید و سخنان او وحی است، معصوم از جانب خدا سخن می گوید، اطلاعت از معصوم طبق تاکید صریح قرآن واجب است، برخی برای این که به اغراض خود برسند، حتی اعتقادات مسلم را قربانی می کنند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: در عصر غیبت جایگاه ولی فقیه کجا است، بله ما ولی فقیه و مرجع و مجتهد جامع الشرایط را معصوم نمی دانیم، اما چرا تقلید واجب است، در نظام ولایی، چرا ولی امر واجب الاطاعت است، چرا اگر از نقد سخن می گوییم، از این موارد حرفی نمی زنیم، در تاریخ شیعه مرجع جامع الشرایط خائن نداشتیم، اما رییس جمهور و نخست وزیر و ... فتنه گر و خائن داشتیم.

محمودی گفت: من بارها عرض کردم، مردم از مسئولان انتظار سخنرانی ندارند، که آن ها قسمت عمده وقت خود را برای سخنرانی آن هم از این نوع سخنرانی ها صرف می کنند، مردم رای دادند، تا مسئولین خادم آن ها باشند، اهل کار و تلاش باشند و خدمت کنند.

وی اضافه کرد: در این شرایط که دشمن درصدد ناامید کردن مردم به نظام اسلامی و ضربه زدن به این نظام است و حتی عناصر توده ای کثیف به جنگ نظام آمده اند، درویشی که به اسم زهد و بی رغبتی به دنیا عوام فریبی کرده و با ترامپ و نتانیاهو به جنگ با مردم آمده است، پرداختن به این حرف های بی مبنا که فریاد علما و مراجع را بلند می کند، چه سودی دارد، به جای این که ترامپ از شما خشمگین شود، حوزه علمیه از شما خشمگین می شود.

محمودی ادامه داد: شما را به خدا به خود بیایید و بدانید، این فرصت های خدمت به سرعت سپری می شود، این مردم مستحق خدمت هستند.

شایعات در مورد عروسی پسر یکی از چهره‌های قرآنی

همچنین بنا بر این گزارش، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: رفتار استکبار به سرکردگی آمریکا همچنان با ایران اسلامی خصمانه است و دل سپردن به اجانب با هر عنوانی ساده لوحی و اشتباه محض است.

ایت الله عبدالکریم عابدینی در آیین نماز جمعه قزوین اظهارداشت: امروز هم دشمن عقب نشینی نکرده و چون از جنگ نتیجه نگرفته با جنگ سرد می خواهد موجب یاس و ناامیدی مردم به مسئولان و افراد خوشنام شود.

وی گفت: شایعه پراکنی از دیگر ترفندهای دشمن در شرایط کنونی است و این روزها برای نمونه برای یک چهره قرآنی شایعه کرده اند که برای فرزند پسرش در یک هتل مجلل جشن عروسی گرفته در حالی که این فرد اصلا فرزند پسر ندارد و می خواهند با این کار موج بی اعتمادی در جامعه ایجاد کنند.

آیت الله عابدینی بااشاره به انتقاد برخی که میگویند نباید از مسائلی مانند برجام زیاد در خطبه ها گفته شود اظهارداشت:ائمه جمعه نباید ازکسی طرفداری و یا کسی را تخریب کنند اما گفتن حقایق نباید برخی را ناراحت کند.

وی اظهارداشت: این که من از زمین خواری انتقاد می کنم نباید برخی ناراحت شوند و قرار نیست بخاطر آبروی آدم های متخلف دستورات الهی نادیده گرفته شود.

عابدینی گفت: ما وظیفه خود می دانیم که بگوییم اعتماد کردن به دشمن اشتباه است و کسانی که وقت مردم را در برجام تلف کردند و سرمایه های علمی ما را بتن ریزی کردند در اشتباه بودند و حالا وقتی ما از پیامدهای برجام می گوییم باید برخی ناراحت شوند.
29215

 

کد N1816646

وبگردی