آفتاب

مسئولین باید آگاه به مشکلات و مسائل روز باشند/ جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد

مسئولین باید آگاه به مشکلات و مسائل روز باشند/ جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: پیامبر اسلام زخم های جامعه را به خوبی می شناخت و به تبع آن درمان مناسبی را برای این مشکلات ارائه می‌‌داد. در این زمان هم مسئولان باید آگاه به مشکلات و مسائل روز باشند

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران ضمن تسلیت به بازماندگان جانباختگان نفت کش سانچی به توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: امیرالمونین در نامه‌ گسترده ای به مالک اشتر که استاندار وقت مصر بود درباره سربازان، نظامیان، افسران،صنعتگران، قشرهای مختلف و قضات دستورهایی داده است و می‌فرماید نسبت به افرادی که در معیشت با مشکل روبرو هستند و راهی برای زندگی و بعبود معاش ندارند، خدا را در نظر بگیر و به افراد فقیر، بیماران و زمین گیر که آبرومندند و مشکلات را ابراز نمی‌کنند، توجه کن.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در این نامه امیرالمومنین به مالک سفارش کرده است که از بیت المال وضع افراد محتاج را مرتب کن  و هرگز سرمست دنیا نباش. نکته‌ای که علی علیه السلام در این نامه به عنوان حکومت بر آن تکیه کرده است این است که باید کشور اسلامی حقوق و حدودش مشخص باشد و اگر حقوق محتاجان را مراعات نکنند  چه بسا این افراد مانند معاویه به دشمنانی تبدیل می‌شوند و ملت را گمراه می‌کنند تا علیه امیر زمان شعار دهند .

وی تاکید کرد: طبق فرمایش حضرت امیر، مسئولان کشورهای اسلامی باید در نظر داشته باشند چنانچه دشمنان وارد شوند و مردم گرفتار آنها شوند، دشمن بر روی دوش گرفتاران و بیکاران سوار می‌شوند و کشور را علیه امیر زمان تحریک می‌کنند. این نکته مهمی است که امام علی (ع) به مالک اشتر گفته است.

 عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه پیامبر اسلام زخم های جامعه را به خوبی می شناخت و به تبع آن درمان مناسبی را برای این مشکلات ارائه می‌‌داد، اظهار کرد: در این زمان هم مسئولان باید آگاه به مشکلات و مسائل روز باشند. به عنوان مثال چنانچه کارخانه تولیدی تعطیل شد، مسئولان باید پیگیری کنند به چه دلیل تعطیل شده است؟ آیا مدیریت ضعیف بوده یا مشکل نقدینگی بوده است.

تولیت مدرسه شهید مطهری تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌‌اند که راه بسته نیست. راه باز است و مشکلی در کشور نیست. مشکلات حاضر را باید با جوانان آگاه و بصیر که در راه ترقی قرار دارند و همواره‌توسط دشمنانی که هدفشان نابودی اسلام است محاصره شده‌اند، از میان برداشت.

 وی در پایان با اشاره به سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد گفت: همانطور که رهبر انقلاب بیان کردند، دیدیم که درباره کشمیر و میانمار کشورها اسلامی بسیار نوشتند اما نسبت به یمن و فلسطین سکوت کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی باید شجاعت و قدرت و وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باشد، اظهار کرد: در دنیایی که اسلام و ایران این‌چنین غریب شده این دلسوزی‌ها مهم است چرا که از یک طرف صهیونیست می‌خواهد ریشه بکند و از سوی دیگر آمریکا حمایت می‌کند. در این دنیا جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌ در کشور ما نیز انسجام و وحدت بر محور ولایت وجود دارد نه فقط اینکه حرف بزنیم بلکه ولایت می‌گوید ببینیم مشکل چیست تا مشکل را حل کنیم.

کد N1816628

وبگردی