آفتاب

۵٢۴ نفر از کارگران ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری دریافت کردند

۵٢۴ نفر از کارگران ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری دریافت کردند

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای ماده ٢ قانون بیمه بیکاری، برای ۵٢۴ نفر از کارگران بیمه شده شاغل در ساختمان پلاسکو مقرری بیمه بیکاری برقرار و تا پایان آذر سالجاری پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن زدا با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و گرامیداشت درگذشتگان این حادثه افزود: در اجرای مصوبه نوزدهم بهمن سال گذشته هیات محترم وزیران، برای افراد غیرمشمول شامل کارفرمایان، بیمه شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، کارگاه‌های خانوادگی و افراد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه، در مرحله اول (دی و بهمن ٩۵) یک هزار و ۵٠ نفر و در مرحله دوم (اسفند ٩۵ و فروردین ٩۶) یک هزار و ١۶ نفر به ازای هر ماه مبلغ ١٠ میلیون ریال پرداخت شد.

وی اظهار داشت: همچنین در اجرای بند دیگری از مصوبه فوق، از تعداد ٨٢٩ کارگاه شناسایی شده، ٢۶٩ کارگاه فعال دارای لیست بیمه، ٢٩ کارگاه فعال و فاقد لیست بیمه و ۵٧ کارگاه نیمه فعال و مابقی راکد و فاقد فعالیت بوده‌اند که در خصوص تقسیط و یا بخشودگی جرائم بدهی بیمه‌ای این کارگاه‌ها اقدام شد.

زدا گفت: از درخواست‌های واصل شده از سوی کارفرمایان کارگاههای ساختمان پلاسکو برای تقسیط بدهی با ۶٢ مورد از آن‌ها موافقت شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: ١٩ کارگاه بدهکار درخواست استفاده از بخشودگی جرائم را داشته‌اند که در این خصوص نیز اقدام شده است.

کد N1816579

وبگردی