آفتاب

طرح جدید ترافیک تا امضای شورای ترافیک شهر تهران تایید نمی‌شود

طرح جدید ترافیک تا امضای شورای ترافیک شهر تهران تایید نمی‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تاکید کرد: پیشنهادهای طرح ترافیک جدید تا امضای شورای ترافیک شهر تهران تایید نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه نشست شورای هماهنگی ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم فعالیت برخی از چراغ‌‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی گفت: در برخی از تقاطع‌ها چراغ‌های هوشنمد خاموش شده‌اند و در ترافیک دستی هدایت می‌شود چراکه خود تقاطع مشکل هندسی دارد یعنی هوشمند بودن نمی‌تواند مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا مدت‌هاست پیشنهاد دادیم در این تقاطع اصلاحات هندسی صورت گیرد، اظهار داشت: از چهار هزار تقاطعی که در شهر تهران وجود دارد، ۶۰۰ تقاطع به چراغ هوشنمد مجهز است. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در واکنش به سرنوشت طرح پیشنهاد جدید ترافیک اظهار داشت: طرح ترافیک جدید بررسی شده و همچنان هیچ چیز تایید نشده است تا صورت جلسه توسط شورای ترافیک شهر تهران امضاء نشود، هیچ چیزی تایید نخواهد شد. 

مهماندار ادامه داد: طرح ترافیک مسئله بسیار مهم است که دارای ابعاد اجتماعی است. باید حقوق مردم رعایت شود و آلودگی هوا را نیز کاهش دهد. اگر اینکه هر سازمانی بگوید با حرف من باید این اتفاق بیفتد، قابل پذیرش نیست. 

وی در واکنش به این سوال که معاونت حمل و نقل ترافیک اعلام کرده بود پلیس نسبت به طرح جدید ترافیک توجیه نیست تصریح کرد: اگر ما هم اطلاعات کافی نداشتیم، وظیفه شهرداری بوده که ما را توجیه کند.

کد N1816154

وبگردی