آفتاب

آغاز محدود عملیات نظامی ترکیه در «عفرین» سوریه

آغاز محدود عملیات نظامی ترکیه در «عفرین» سوریه

منابعی در میان معارضان سوری اعلام کردند، نیروهای ترکیه مناطقی در شهر عفرین در شمال سوریه را بمباران کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، امروز- چهارشنبه در بیانیه‌ای از آغاز عملیات نظامی نیروهای ترکیه و گروهک‌های شورشی مورد حمایت آنکارا، در عفرین واقع در ریف شمالی حلب خبر داد.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» تصریح کرد که نیروهای ترکیه همزمان با حملات توپخانه‌ای، با استفاده از تسلیحات سنگین مناطقی در شهر عفرین را هدف قرار دادند.

این منبع افزود، مرزهای میان عفرین و ترکیه‌ شاهد تحرکات نیروهای ترکیه و عملیات حفر خندق توسط این نیروها بوده و همچنین تحرکات نظامی سربازان در طول مرزهای مجاور با عفرین قابل مشاهده است.

پیش تر، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داده بود که کشورش «به‌زودی لانه تروریست‌ها در سوریه را منهدم خواهد کرد آن هم از طریق عملیاتی که از شهرهای منبج و عفرین در ریف شمالی حلب آغاز خواهد شد.»

همزمان، منابع رسانه‌ای از فرار غیرنظامیان از شهر عفرین خبر می‌دهند و خاطرنشان کردند که این عملیات فرار به خاطر نگرانی‌ها از آغاز درگیری‌های نظامی احتمالی میان نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان کرد افزایش یافته است.

طبق اعلام این منابع، ساکنان عفرین به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شمال حلب گریخته‌اند.

همزمان، «سیپان حمو» فرمانده «یگان‌های مدافع خلق کرد» در واکنش به تهدیدهای دولت آنکارا مبنی بر اینکه نیروهای ترکیه به زودی مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را به اشغال خود در خواهند آورد، هشدار داد که منطقه را از نیروهای ترکیه پاک‌سازی می‌کند.

کد N1816016

وبگردی