آفتاب
دبیر انجمن سیمان در گفت‌وگو با ایلنا:

عمان هیچ سیمانی را به دلیل کیفیت برگشت نزده است/ آقایان مستنداتشان را ارائه کنند

عمان هیچ سیمانی را به دلیل کیفیت برگشت نزده است/ آقایان مستنداتشان را ارائه کنند

دبیر انجمن سیمان گفت: مطابق تحقیقاتی که ما کردیم در ماه‌های اخیر یک قرارداد صادرات ۳ هزار تنی صادرات کلینکر با عمانی‌ها تا مرحله قرارداد پیش رفته اما به دلیل قیمت و شرایط بازار عمان معامله‌ای صورت نگرفته است.

شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر برگشت سیمان صادراتی از عمان به دلیل پایین بودن کیفیت آن گفت: کشور پادشاهی عمان سال‌هاست که مشتری سیمان ایران است و همواره از سیمانی که از ایران خریداری می‌کنند رضایت کامل دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر تست استاندارد از سوی شرکت‌ها و نهاد‌های نظارتی انجمن نیز دارای آزمایشگاه مجهز و مستقلی است که میلیارد‌ها تومان هزینه تجهیز آن شده است و این اتفاق خیلی بعید است که یک محموله صادراتی به حدی کیفیت آن پایین باشد که مشتری آن را برگشت بزند به نظر من در این بین یک مقداری شیطنت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مطابق تحقیقاتی که ما کردیم در ماه‌های اخیر یک قرارداد صادرات ۳ هزار تنی صادرات کلینکر با عمانی‌ها تا مرحله قرارداد پیش رفته اما به دلیل قیمت و شرایط بازار عمان معامله‌ای صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم چرا برخی افراد با اینگونه اظهار نظر‌ها می‌خواهد صنعت سیمان کشور را زمین بزنند دفعه قبل هم که یکی از آقایان گفته بود روسیه، سیمان ما را برگشت زده ما را دچار مشکل کرد در صورتی که چنین امری صحت نداشت و وقتی ما از ایشان مستندات خواستیم چیزی ارائه ندادند.

دبیر انجمن سیمان گفت: این درست نیست که هرکسی برای دیده شدن و رسانه‌ای شدن بیاید یک حرفی بزند آن هم بدون هیچ سندی. ما دفعه قبل بابت این صحبتها هزینه زیادی دادیم و هنوز هم مشکل داریم اگر من امروز ادعا می‌کنم که کلینکر ما جزو بهترین‌ها در دنیا است سند دارم و حاضرم در هر آزمایشگاهی آن را اثبات کنم.

شیخان تصریح کرد: در دهه ۷۰ ما سیمان به افغانستان صادر می‌کردیم و اگر ایرادی بود خریدار به صورت کتبی به سفارت ما نامه می‌زد و وزارت خارجه موضوع را به ما ارجاع می‌داد اما تا به امروز سفارت ما در عمان چنین چیزی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: آقایان اگر مستنداتی دارند به ما ارائه بدهند در غیر این صورت با اینگونه صحبت‌ها برای یک صنعت و هزاران کارگری که در آن مشغول به کار هستند هزینه درست نکنند.

به گزارش ایلنا، شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشته که عمان برای نمونه مقداری سیمان از ایران خریداری کرده اما به دلیل کیفیت پایین آن را برگشت زده و تصمیم به تهیه سیمان از کشورهای دیگری گرفته است.

کد N1815976

وبگردی