آفتاب

محدودیت‌های فراروی دولت و ملاحظات نمایندگان در بودجه مانع اداره روان کشور خواهد شد/برای حذف برخی یارانه بگیران، اجازه کنترل حساب‌های بانکی افراد صادر شده

محدودیت‌های فراروی دولت و ملاحظات نمایندگان در بودجه مانع اداره روان کشور خواهد شد/برای حذف برخی یارانه بگیران، اجازه کنترل حساب‌های بانکی افراد صادر شده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: محدودیت‌های فراروی دولت و برخی ملاحظات نمایندگان در کمیسیون تلفیق، خروجی بودجه را به نحوی ترسیم کرده که با آن نمی‌توان سال آینده کشور را خوب و روان اداره کرد و به خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم که اخیرا در برخی تجمعات بیان شده، جامه عمل پوشاند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از لایحه بودجه سال ۹۷ و مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: در یک ارزیابی کلی می‌توان اظهار کرد که با عدم تامین منابع پیش بینی شده جهت کارآفرینی، اشتغال پیش‌بینی شده در سال آینده قابل تحقق نیست و طرح‌های حیاتی که محل تامین منابع آن از صندوق توسعه ملی بود، معوق می‌ماند.

نائب رییس فراکسیون امید ادامه داد:‌همچنین با کاهش اعتبارات عمرانی، طرح‌ها و پروژه های زیادی در محاق تعطیل و بلاتکلیفی قرار خواهند گرفت که باید در صحن علنی مجلس نسبت به این موضوعات تصمیم گیری شود.

وی به موضوع هدفمند سازی یارانه‌ها در بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: در موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها، با اختصاص مبلغ ۳۷ هزار میلیارد تومان که پیشنهاد دولت هم بود، برای حذف برخی یارانه بگیران، اجازه کنترل حسابهای بانکی افراد نیز صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: موضوع پاداش پایان خدمت و محدود کردن آن، همچنین عدم افزایش حقوق افرادی که دریافتی بالاتر از ۵ میلیون تومان دارند، نیز از جمله مصوبات تلفیق است که مخالفان و موافقان جدی دارد و از موضوعات قابل بحث در صحن علنی مجلس خواهد بود.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه محدودیت‌های فراروی دولت و برخی ملاحظات نمایندگان در کمیسیون تلفیق، خروجی بودجه را به نحوی ترسیم کرده که با آن نمی‌توان سال آینده کشور را خوب و روان اداره کرد و به خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم که اخیرا در برخی تجمعات بیان شده، جامه عمل پوشاند، اظهار کرد:امیدوارم نمایندگان در صحن علنی با تصمیمات قاطعانه و شجاعانه و مبتنی بر واقعیات، اصلاحات لازم را در لایحه بودجه سال ۹۷ اعمال کنند.

وی در مورد اینکه لایحه بودجه سال آینده از چه زمانی در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت:‌پس ازچاپ گزارش کمیسیون تلفیق، که پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری مهیا شود، نمایندگان به مدت ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خویش را ارائه کنند و آن گاه گزارش کمیسیون تلفیق که احتمالا یکشنبه دو هفته دیگر (۸بهمن) خواهد بود، درصحن علنی مطرح خواهد شد.

کد N1815728

وبگردی