آفتاب

تجلیل از ۶۰ سال فعالیت هنری سیروس ابراهیم‌زاده

تجلیل از ۶۰ سال فعالیت هنری سیروس ابراهیم‌زاده

همزمان با پایان نمایشنامه‌خوانی «جشن نیکوکاری» در موسسه هنرمندان پیشکسوت، از سیروس ابراهیم‌زاده هنرمند کهنه‌کار تئاتر، سینما و تلویزیون تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تجلیل از سیروس ابراهیم‌زاده (پیشکسوت هنرهای نمایشی) در موسسه هنرمندان پیشکسوت و در پایان اجرای نمایشنامه‌خوانی جشن نیکوکاری اثر «آلن ایکبرن» با ترجمه و کارگردانی این هنرمند پیشکسوت و با حضور مدیرعامل، تنی چند از پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره موسسه برگزار شد.

سیدعباس عظیمی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) ضمن سپاسگزاری از سیروس ابراهیم زاده و سایرعوامل تولید برای مشارکت در امر حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه  گفت: امروز 740 نفر از هنرمندان پیشکسوت بالای 60 سال که توسط شورای ارزشیابی وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف هنر همچون موسیقی، شعر، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و ...  به ما معرفی شده‌اند عضو این موسسه هستند، که قرار شده است در یک پروسه زمانی سه یا چهار ساله از همه این عزیزان که روز به روز هم برتعداد آنها اضافه می‌شود تجلیل به عمل بیاوریم.

عظیمی در زمینه تجلیل از اعضای موسسه تشریح کرد: با توجه به تعداد زیاد اعضا و تدارکات و تشریفات خاصی که برای مراسم تجلیل از پیشکسوتان لازم است، باعث شده در طول سال امکان تجلیل از چند نفر و به صورت محدود فراهم شود و شاید در یک سال بیش از 4 یا 5 هنرمند را نتوان تجلیل کرد، برای همین  بنا را بر سادگی و حذف تشریفات با ایجاد فضایی صمیمی نهادیم و با بضاعت موجود در هر برنامه‌ای که این امکان فراهم شود، چه اجرای یک تئاتر یا برنامه موسیقی باشد، چه یک نمایشگاه آثار تجسمی و ... حاضر می شویم و از پیشکسوت عزیزمان تجلیل می کنیم و بدون شک این برنامه‌ها بهانه‌ای برای یادآوری یک عمر فعالیت هنری آنان به جامعه است و هر چند که آنان نیاز به این برنامه‌ها ندارند ولی این کار به نوعی معرفی اعضا و اعتبار دادن به موسسه  است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پبیشکسوت ضمن اشاره به قدمت فعالیت هنری 60 ساله استاد ابراهیم زاده از سال 1336 تا به امروز اظهار داشت: خدارا شاکریم که امروز بعد از برگزاری بیش از 50 تجلیل برای اعضای موسسه این توفیق را داریم که در خدمت استاد ابراهیم زاده باشیم تا شاید گوشه ای از 6 دهه فعالیت مستمر ایشان را در عرصه هنرهای نمایشی تئاتر، سینما و تلویزیون ارج بنهیم.

در پایان با حضور مریم معترف، ژرژ پطروسی، محمدنگینی و جمشید جهانزاده طی مراسمی با اهدای لوح و هدیه موسسه هنرمندان پیشکسوت از سیروس ابراهیم‌زاده تجلیل به عمل آمد.

سیروس ابراهیم زاده متولد 1316 در اردبیل است، وی تحصیلات مقدماتی‌اش را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران گذراند و فوق لیسانس تئاترش را از انگلستان دریافت کرد و فارغ‌التحصیل موسیقی دانشگاه بیرمنگام است، وی در عرصه نویسندگی و ترجمه فعالیت می‌کند و تاکنون در ده‌ها تئاتر و فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته و در مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به نقش‌آفرینی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی پرداخته است.

کد N1815690

وبگردی