آفتاب

سازمان میراث فرهنگی در حفاطت از خانه نیما اقدامات لازم را انجام نداده است

سازمان میراث فرهنگی در حفاطت از خانه نیما اقدامات لازم را انجام نداده است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در حفاطت از خانه نیما اقدامات لازم را انجام نداده است، گفت: اگر از تخریب این خانه جلوگیری نشود باید منتظر تخریب خانه‌های مفاخر دیگر باشیم.

 به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به احتمال تخریب خانه نیما یوشیج، گفت: متاسفانه خانه نیما یوشیج در تهران به تازگی از لیست آثار ملی خارج شده است و خبرهایی در رابطه با تخریب این خانه به گوش می‌رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیما پدر شعر نو است و حق زیادی بر گردن ادبیات کشور دارد، تصریح کرد: اگر از تخریب خانه نیما جلوگیری نشود تخریب خانه هنرمندان و مفاخر ایرانی باب می‌شود؛ اگر چه ممکن است این خانه‌ها ارزش تاریخی نداشته باشد اما به دلیل آنکه محل زندگی این افراد بوده ارزشمند است.

وی  خطاب به خانه ملت  ادامه داد: از یکسو شورای شهر و شهرداری تهران و از سوی دیگر نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی باید اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از تخریب خانه نیما انجام دهند. سازمان میراث فرهنگی در این زمینه قصور کرده است.

ذوالقدر با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: علت خروج خانه نیما از لیست آثار ملی چیست؟ سازمان میراث فرهنگی نه تنها از خروج این خانه از لیست آثار ملی جلوگیری نکرد بلکه اقدامی نیز در حفاطت از آن انجام نداده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی باید با صاحبان خانه یوشیج مذاکرات لازم را انجام دهد، تاکید کرد: این سازمان باید بتواند صاحبان خانه را از تخریب منصرف کند و آن را خریداری کند چراکه تخریب این مکان‌ها و ساخت ساختمان‌های تجاری به هیچ وجه مناسب نیست.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که نمایندگان مجلس با مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار کردند؛ به موضوع خانه نیما رسیدگی می‌شود چراکه اگر از این‌گونه اقدامات جلوگیری نشود رواج می‌یابد و باید منتظر تخریب خانه‌های مفاخر دیگر باشیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: می‌توان از خانه نیما یوشیج از یکسو به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استفاده کرد و از سوی دیگر از طریق معرفی این خانه به گردشگران خارجی آن‌ها را به خریدن کتاب نیما ترغیب کرد.

کد N1815646

وبگردی