آفتاب

کسب دو جایزه بین المللی توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران

کسب دو جایزه بین المللی توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران

شرکت آب و فاضلاب استان تهران موفق شد در ارزیابی بنیاد جهانی انرژی از بین پروژه های ۱۱۰کشور جهان، دو جایزه گوی طلایی را به جهت اجرای طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران (طرح سلامت) و تولید برق از طریق شبکه آب تهران کسب نماید.

به گزارش ایلنا، محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران در حاشیه مراسم اهدای این جوایز در تشریح این دو پروژه گفت: طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران (طرح سلامت)، بخشی از طرح جامع آب‌رسانی به تهران بود که شامل ٢١ کیلومتر خط انتقال است و با اجرای آن تمام نقاط تهران از نظر کیفیت آب «سبز» شده است و هیچ دغدغه‌ای از جهت کیفیت آب در تهران وجود ندارد.

او اضافه کرد: با تکمیل طرح جامع آب‌رسانی تهران (رینگ تهران) در هر زمان در صورت لزوم می‌توان آب را از هر نقطه به نقاط دیگر منتقل کرد.

دکتر پرورش در خصوص دومین جایزه این شرکت اظهار داشت: بهره‌گیری از انرژی‌های نو از جمله انرژی آب در دستور کار آبفای استان قرار داشته است و با توجه به حرکت ثقلی آب در بخش‌هایی از شبکه توزیع آب تهران و وجود بیش از 600 دستگاه شیر فشارشکن، طرحی را برای ساخت و نصب توربین روی شبکه تدوین و اجرا کرده‌ایم که جایزه ویژه بنیاد جهانی انرژی را کسب کرد.

او با اشاره به سامانه اسکادای آبفای استان تهران گفت: در حال حاضر ارتباط برخط در حوزه آب‌رسانی داریم که این امر اتفاق بزرگی است و امکان مدیریت کامل تاسیسات و شبکه آب‌رسانی را به ما می‌دهد.

 

کد N1815645

وبگردی