آفتاب

مسمومیت ۵ کارگر رستوران براثر گازگرفتگی در خیابان انقلاب

مسمومیت ۵ کارگر رستوران براثر گازگرفتگی در خیابان انقلاب

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مسمومیت پنج کارگر رستوران براثر گازگرفتگی در خیابان انقلاب خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۸:۴۰ امشب یک مورد حادثه گازگرفتگی در یک رستوران در خیابان انقلاب، خیابان ابن‌سینا به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ایستگاه شماره ۲ به محل حادثه اعزام می‌شود، اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که در طبقه زیرزمین آن به وسعت ۲۰۰ متر یک رستوران قرار داشت، در داخل این رستوران علاوه بر اینکه بخشی برای طبخ غذا وجود داشت، یک اتاقک کوچک نیز برای استراحت کارگران مهیا شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه در این رستوران نشت گاز منوکسید کربن صورت گرفته بود، تصریح کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، چند نفر از کارگران دچار مسمومیت شده بودند و قبل از رسیدن آتش‌نشانان توسط دو نفر دیگر از دوستان از رستوران خارج شده بودند. پنج نفر از این افراد حال‌شان بسیار وخیم بود.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با حضور عوامل اورژانس این پنج مرد را تحویل عوامل اورژانس داده و محل حادثه را ایمن‌سازی کردند، خاطرنشان کرد: با حضور کار‌شناس آتش‌نشانی مشخص می‌شود که استفاده همزمان از آبگرمکن دیواری آن هم بدون نصب دودکش و استفاده از بخاری بدون دودکش باعث تولید و انتشار گاز منوکسید کربن شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه مورد تلفات جانی نداشت و در ساعت ۱۹:۲۹ عملیات به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که از آب گرمکن بدون دودکش استفاده می‌شود در حالی که آبگرمکن از وسایل بسیار پرمصرف است و آلاینده‌های بسیاری تولید و میزان مسمومیتی که این وسیله تولید می‌کند، از دیگر وسایل گرمایشی بیشتر است. بهتر است هر زمانی که از آبگرمکن یا هر وسیله گازسوز دیگری استفاده می‌کنید دود کش مناسب برای آن در نظربگیرید که آلاینده‌های تولید شده را به خارج از محل منتقل کند.

کد N1815329

وبگردی