آفتاب

جنجال بر سر سفر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به آلمان/خرم:شکایت حزب سبز آلمان به نتیجه نمی‌رسید

جنجال بر سر سفر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به آلمان/خرم:شکایت حزب سبز آلمان به نتیجه نمی‌رسید

نامه‌نیوز نوشت: علی خرم استاد دانشگاه و کارشناس مسایل حقوق بین الملل شکایت سیاستمدار آلمانی از آیت‌الله شاهرودی را مبتنی بر کلیات خواند.

علي خرم استاد دانشگاه درباره شکایت فولکر بک، سیاستمدار آلمانی و اقلیت کردهای آلمان از آیت الله هاشمی شاهرودی به دادستانی شهر هانوفر و دادستان کل آلمان در شهر کارلسروهه گفت: اگر دادگاه‌هاي كشورهاي خارجی خود را براي رسيدگي به مسايل مربوط به حقوق بين الملل داراي صلاحيت بدانند و قبلا رسما اعلام نموده باشند، از نظر حقوقي قادر خواهند بود كه به اين نوع پرونده ها ورود و قضاوت كنند. حتي اگر لازم باشد مي توانند حكم صادر كنند.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما اگر شكايت طرح شده عليه آيت الله شاهرودي در دادگاه مورد بررسي قرار مي‌گرفت، نتيجه چه بود؟ گفت: آنطور كه من پيگيري كردم رهبر حزب سبزهاي آلمان اين شكايت را بر مبناي موضوعات كلي طرح كرده بود. مثلا گفته بود كه در دوره ايشان جرايمي صورت گرفته است. اين كفايت نمي‌كند و بايد بگويند كه دقيقا چه جرمي بوده و آيا از نوع جرايمي است كه دادگاه هاي بين الملي مي ‌توانند فوري عمل كنند يا خير. ايشان در اين باره ادله اي ارائه نكرده بود. من نمي‌دانم كه دلائل شكايت را به دادگاه ارائه كرد يا نه اما آنچه در مصاحبه‌ها گفت بود خيلي كلي و نسبت به ایشان غير دقيق بود. یعنی  از آن دسته شكايت ‌هايي نبود كه ظرف چند روز به نتيجه برسد.

29214

کد N1815197

وبگردی