آفتاب

چرا کشتی سانچی قبل از تصادف مسیرش را عوض نکرد؟ | علت برخورد سانچی اختلال در سیستم ای آی اس بود؟

چرا کشتی سانچی قبل از تصادف مسیرش را عوض نکرد؟ | علت برخورد سانچی اختلال در سیستم ای آی اس بود؟

چرا کشتی سانچی قبل از تصادف مسیرش را عوض نکرد؟ | محل تصادف کشتی سانچی با کشتی کریستال، منطقه ای پر تردد در آبهای چین است که ماهیگیران بسیاری در آن حصور دارند؛ همین قدرت مانور نفتکش سانچی را که برای تغییر مسیر 4-5 دقیقه زمان نیاز داشت، کم کرد... علت برخورد سانچی اختلال در سیستم ای آی اس نبوده است...

بیشتر ببینید: فیلم کشتی سانچی .


محسن بهرامی کاپیتان اسبق کشتی نفتکش نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: انفجار اولیه در نفتکش سانچی همه سیستم های ایمنی را از بین برد.

وی افزود: سیستم های ایمنی زمانی قابل استفاده هستند که حریق قابل کنترل باشد اما نوع محموله و انفجار آن جلوی هر گونه عکس العمل را از کارکنان سانچی گرفت.

بهرامی گفت: برخورد کشتی ها به دلایل مختلف اتفاق می افتد اما حادثه ای به این شکل جزء یک مورد که آن نیز موجب کشته شدن همه کارکنان نفتکش شد مشابه دیگری نداشته است.

کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: منطقه حادثه منطقه پرتردد و تعداد کشتی های ماهیگیری در آنجا زیاد است و وجود چند صد کشتی ماهیگیری قدرت مانور نفتکش را کم می کند.

وی گفت: اگر چه سرعت کشتی های باری و نفتکش کم است اما آنها توان مانور کمی نیز دارند.

بهرامی افزود: برای تغییر مسیر چهار پنچ دقیقه زمان نیاز است.

کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: البته اظهار نظر ها گمانه زنی است و باید جعبه سیاه کشتی بررسی شود.

وی افزود: اینکه گفته می شود برخورد به دلیل اختلال در سیستم ای آی اس بود چنین نیست زیرا برای کشتی های بزرگ این سیستم قابل اتکا نیست و آنها از رادار استفاده می کنند.

بهرامی گفت: اشکال در سیستم ای آی اس نمی تواند دلیل برخورد باشد زیرا کشتی ها به آن متکی نیستند.

کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: ای آی اس به ناوبری کمک می کند اما برای آن حیاتی نیست.
کد N1814956

وبگردی