آفتاب

تجمع کارگران «کیش چوب» مقابل ساختمان منطقه آزاد کیش

تجمع کارگران «کیش چوب» مقابل ساختمان منطقه آزاد کیش

جمعی از کارگران «کیش چوب»، صبح امروز (۲۴ دی ماه) در اعتراض به بلاتکلیفی ۲۰۰ نفر از همکارانشان به دلیل تعطیلی این واحد تولیدی، مقابل ساختمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران معترض که در این تجمع اعتراضی حضور یافته بود، به ایلنا گفت: از مهر ماه سال جاری (۹۶) این واحد تولیدی برای مدت حدود یک ماه تعطیل و تمامی ۲۰۰ کارگر این واحد صنعتی بلاتکلیف شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر چهارماه از خاتمه دوره یک ماهه‌ای که قرار بود این واحد صنعتی تعطیل شود، می‌گذرد، افزود: هنوز نه گامی برای راه‌اندازی دوباره کارخانه برداشته شده و نه مطالبات کارگران پرداخت شده است.

برپایه اظهارات این کارگران؛ برخی از آنها به صورت میانگین ۸ تا ۱۵ ماه معوقات مزدی طلبکارند و دو ماه حق بیمه کارگران نیز به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران کیش چوب گفته می‌شود، آخرین حقوقی که آنها دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد شهریور ماه سال ۹۵ است که در خرداد ماه سال جاری توسط کارفرما به حساب بانکی آن‌ها واریز شده است. همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی سال ۹۵ آنان را پرداخت نکرده است.

 این کارگران می‌گویند: شائبه اخراج حدود ۱۰۰ نفر کارگران کم‌سابقه کارخانه قوت گرفته است. سه نفر از همکارانمان که پیگیر مطالبات صنفی‌مان بوده‌اند نیز از کار اخراج شده‌اند.

به گفته این کارگران، آنها امروز تصمیم گرفتند با مراجعه حضوری به دفتر سازمان منطقه آزاد کیش اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کنند.

آنها می‌گویند: در آخرین پیگیری‌هایی که با قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش انجام دادیم، قرار شد مطالبات ما از سوی دفتر منطقه آزاد کیش پیگیری شود.

پیش از این بهزاد فلاحی (مدیرعامل کارخانه کیش چوب) درباره دلیل به تاخیر افتادن دستمزد کارگران به ایلنا گفته بود: مطالبات معوقه کارگران این واحد تولیدی به دنبال افزایش رکود بازار ساخت و ساز مسکن اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نگرانی کارگران از تعطیلی موقت کارخانه کیش چوب گفته بود: تعطیلی موقت کارخانه کیش چوب به دلیل آغاز تعطیلات تابستانی است و کارگران بعد از خاتمه تعطیلات به کارشان بازخواهند گشت.

کارخانه کیش چوب در فاز ۵ صنعتی جزیره کیش واقع است و در زمینه صنایع چوبی فعالیت می‌کند.

کد N1814802

وبگردی