آفتاب

تمرکز زدایی و تقویت نیروی انسانی لازمه تحقق سند تحول است

تمرکز زدایی و تقویت نیروی انسانی لازمه تحقق سند تحول است

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اهداف سند گفت: چابک سازی سازمانی،تمرکز زدایی ،تقویت نیروی انسانی وارتقای ظرفیت های موجود،لازمه تحقق سند تحول است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت را از اولویت های کاری خود برشمرد وافزود: با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی بیش ازپیش در فضای مدرسه، اتاق فکرهایی را در حوزه ستادی راه اندازی کرده ایم،بنابراین راه عبور از چالش‌ها ارائه راهکارهای نوین است و باید بر روی مدیریت تربیتی و تغییر مدل‌های آن متمرکز شویم.

وی روح حاکم بر سند تحول بنیادین، تربیتی دانست وتصریح کرد: قرآن و نمازهر دو محور تربیت هستند، وبر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی معتقدیم نماز بازدارنده از بدی‌هاست، بنابراین برای برگزاری فریضه نماز وهمچنین امر به معروف و نهی از منکر باید سعی وتلاش کنیم.

کاظمی مسئولیت اصلی هرگونه تغییر طبق سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی خواندوخاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند،اجرای طرح چابک سازی سازمانی، کاهش حجم برنامه‌های تمرکزگرا، تقویت نیروی انسانی و ارتقای ظرفیت‌های موجود از جمله مواردی است که انجام آن ضروری است.

وی در حاشیه بازدیداز نمایشگاه رستاخیزدر مشهد، یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین را ساحت تربیت هنری دانست واظهارکرد: آموزش‌وپرورش هنر را ابزاری برای نهادینه کردن ارزش‌های انسانی می داند،پس باید شرایط خلق زیبایی ولذت بردن از آن را به دانش آموزان بیاموزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعلق ۶۲ اثر از آثار به نمایش درآمده درنمایشگاه به معلمان گفت: هنر و زیبایی شناسی است که در ساحت تربیت نقش پررنگی دارد و باید معلمان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد:هنر بهترین ابزار برای نهادینه کردن ارزش های انسانی است و هنر ابزاری مناسب برای تحقق ساحت های موجود درسند تحول است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تبدیل آموزش و پرورش به عنوان اولویت و دغدغه اصلی جامعه ضروری است، پارلمان معلمان باید زمینه مشارکت جویی و ارتباط مستقیم معلمان و مسئولان را فراهم آورد و مسائل مغفول مانده را یادآوری کند.

کد N1814709

وبگردی