آفتاب

هنرآموختگان هنرستان‌های دریایی در اولویت استخدام نیروی دریایی هستند

هنرآموختگان هنرستان‌های دریایی در اولویت استخدام نیروی دریایی هستند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور گفت: هنرآموختگان هنرستان‌های دریایی در اولویت استخدام نیروی دریایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد مهم این همایش دریاست و جغرافی‌دانان شکل‌گیری تمدن‌ها را در کنار آبها نسبت می‌دهند و توسعه دریایی می‌تواند برای هر کشور منشأ رشد باشد.

زرافشان ادامه داد: ایران 5800 کیلومتر مرز دریایی دارد اما با این وجود یک کشور دریایی محسوب نمی‌شود، زیرا ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای ارزش‌آفرینی در حوزه‌های توسعه‌ای و فرهنگی استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سال‌های گذشته تلاش کرده است با توجه به وجه کاربردی آموزش‌ها در جغرافیا، با این باور که آموزش مستقلاً ارزش و ارزش‌آفرین است، ارزش افزوده‌ای در حوزه جغرافیا ایجاد کند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش با نیروی دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فرهنگ دریایی گفت: آموزش‌های دریایی و افزایش سهم آموزش در مسائل دریایی باعث توسعه استفاده از مواهب دریایی و نهایتاً توسعه کشور می‌شود.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نه تنها معلمان و دانش‌آموزان در مناطق ساحلی درگیر مسئله مهم دریا شده‌اند بلکه دانش‌آموزان مناطق مرکزی کشور هم به این مسئله علاقه نشان می‌دهند و روز به روز به تعداد این دانش‌آموزان افزوده می‌شود.

زرافشان با اشاره به مسابقات ناظر به فناوری دریایی، عنوان کرد: این مسابقات به تهیه ابزارهای توسعه دریایی کمک می‌کنند و دانش‌آموزان آثار قابل توجهی در این جشنواره عرضه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: توسعه رشته های دریایی در شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و افزایش تعداد و کیفیت هنرستان‌های دریایی با تفاهم‌نامه‌ای که آموزش و پرورش امضا کرده است، محقق شد و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ما در هنرستان‌های دریایی تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ همه هنرآموزان تخصصی و تجهیزات فنی برای هنرستان‌های دریایی آموزش و پرورش از طریق نیروی دریایی تأمین می‌شود و هنرآموختگان این هنرستان‌ها برای استخدام در اولویت نیروی دریایی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 640 پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور فعال هستند، گفت: پژوهشسرای امیرکبیر تهران، قطب دریا در بین این پژوهشسراهاست و می‌تواند محلی برای انجمن جغرافیای ایران در جهت افزایش دانش جغرافیای دریایی معلمان و دانش‌آموزان باشد.

کد N1814286

وبگردی