آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جهوری فرانسه و آمریکا درباره برجام/ شهادت ۲ نوجوان فلسطینی در نوار غزه/ تاکید موگرینی بر اهمیت برجام برای اروپا

گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جهوری فرانسه و آمریکا درباره برجام/ شهادت ۲ نوجوان فلسطینی در نوار غزه/ تاکید موگرینی بر اهمیت برجام برای اروپا

اعلام یک مقام ارشد کاخ سفید درباره زمان تصمیم‌گیری ترامپ درباره برجام، گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری آمریکا و فرانسه درباره توافق هسته‌ای و توقف اجرای توافق استرداد مجرمین با آمریکا از سوی ترکیه بر سر مساله گولن از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه و در آستانه اعلام تصمیم دونالد ترامپ در مورد تایید برجام گفت که وی همچنان برجام را بدترین توافق ممکن می‌داند.

-یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تصمیم در مورد اینکه تعلیق تحریم‌های ایران تمدید خواهند شد یا خیر پنجشنبه شب یا جمعه به وقت محلی اتخاذ می‌شود.

- «امانول مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، بر لزوم پایبندی تمامی طرف‌ها در توافق هسته‌ای ایران بر تعهدات‌شان تاکید کرد.

- منابع محلی از شهادت دو نوجوان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه توسط نظامیان صهیونیستی خبر دادند.

- قطر می‌گوید یک هواپیمای نظامی امارات در ماه دسامبر حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

- معارضان سوری می‌گویند که یک هواپیمای نظامی متعلق به ارتش سوریه را در نزدیکی شهرک «عطشان» در ریف شمالی حماه ساقط کردند.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گفته است: «من احتمالا رابطه بسیار خوبی با کیم‌جونگ اون داشته باشم... من با افرادی ارتباط دارم که همگی شما از دانستن آن متعجب خواهید شد.‌»

- «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری ترکیه از توقف اجرای توافق استرداد مجرمین با آمریکا تا زمانی که واشنگتن رهبر جریان گولن را به ترکیه تحویل دهد، خبر داد.

- روسای جمهور ترکیه و روسیه در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر برجام گفت که این توافق برای امنیت اتحادیه اروپا کلیدی است.

 

کد N1813906

وبگردی