آفتاب

تعلل چینی‌ها در کمک‌رسانی به نفتکش ایرانی/ پیگیری از طریق مجاری دیپلماتیک

تعلل چینی‌ها در کمک‌رسانی به نفتکش ایرانی/ پیگیری از طریق مجاری دیپلماتیک

نایب رییس کمیسیون انرژی تاکید کرد: کشتی‌های کمکی چین هم نتوانسته‌اند کمکی در اطفای حریق انجام دهند و دلیل تعلل خود را ارتفاع موج‌های دریا، وضعیت نامناسب آب و هوایی و عدم توان فنی اعلام کرده‌اند.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت نفتکش ایرانی در آب‌های چین گفت: این نفتکش همچنان در حال سوختن است و کشتی‌های کمکی چین هم نتوانسته‌اند کمکی در اطفای حریق انجام دهند و دلیل تعلل خود را ارتفاع موج‌های دریا، وضعیت نامناسب آب و هوایی و عدم توان فنی اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: شاید چین به دنبال این تعلل در اطفای حریق و کمک‌رسانی به دنبال نفعی می‌گردد در حالی که در صورت غرق شدن این کشتی و محموله‌های آن آب‌های چین آلوده خواهد شد اما قبل از سوختن این محموله‌ها می‌تواند از آلودگی بیشتر جلوگیری کند.

عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه‌ای با اعضای شرکت نفت خواهید داشت یا خیر؟ اظهار داشت: اعضای کمیسیون تاکنون جلسه‌ای با مسئولان شرکت نفت نداشته‌اند اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

خادمی افزود: دولت و دستگاه دیپلماسی هم سعی می‌کنند از مجاری رسمی این حادثه را توسط سفیر و کنسول‌گری که در شانگهای برقرار است، پیگیری کنند تا بتوانیم هرچه زودتر اقداماتی را انجام دهیم.

کد N1813485

وبگردی