آفتاب

واکنش معاون ترامپ به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان

واکنش معاون ترامپ به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان

ایسنا نوشت: معاون رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام مجلس نمایندگان این کشور برای تصویب قطعنامه‌ای مداخله‌جویانه در حمایت از اعتراض‌ها در ایران تشکر و قدردانی کرد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از آنکه مجلس نمایندگان این کشور قطعنامه‌ای را در حمایت از اعتراضات اخیر در ایران تصویب کرد، با اد رویس و الیوت انجل دو قانونگذار تاثیرگذار در این روند دیدار و از این اقدام مجلس نمایندگان تشکر کرد.

وی گفت: مجلس نمایندگان آمریکا گامی مهم در حمایت از معترضان ایرانی که برای آزادی جان خود را به خطر می‌اندازند، برداشت. مردم آمریکا در کنار آنها هستند.

پنس همچنین در پیامی دیگر از همکاری هر دو حزب در تصویب این قطعنامه و نقش اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی و الیوت انجل عضو ارشد این کمیته قدردانی کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه صدای آمریکا نیز گفت که این رئیس‌جمهور و این دولت به طور کامل متعهد به ادامه تحمیل تحریم‌های اقتصادی روی دوش ایران است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با رای مثبت اعضای خود و در ادامه اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه آمریکا نسبت به اعتراضات ایران، قطعنامه‌ای را در حمایت از این اعتراض‌ها به تصویب رساند.

براساس این قطعنامه در اظهاراتی مضحک و نخ‌نما اعلام شد که آمریکا در کنار ایرانیانی که خواهان صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند، می‌ایستد. در این رای‌گیری ۲۳۲ عضو جمهوری‌خواه و ۱۸۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان رای مثبت دادند.

دقایقی پیش از این رای‌گیری، اد رویس در دفاع از این قطعنامه خصمانه گفت: مردم ایران تاریخی درخشان دارند اما رژیم جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی دارد.

قطعنامه‌ای که به تصویب رسیده است، از سوی دو جمهوری‌خواه ارشد مجلس نمایندگان یعنی «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی و «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس پیشنهاد شد که جمعه پیش پیشنهاد و برای اقدام به کمیته روابط خارجی مجلس ارجاع شده بود.

آخرین اقدام آمریکا در سطح بین‌المللی برای مداخله در امور ایران که تلاش برای همراه کردن اعضای شورای امنیت بود با ناکامی مواجه شد و اعضای این شورا تاکید کردند که نباید در امور داخلی ایران دخالت کرد. این اقدام عملا باعث منزوی شدن آمریکا شد.

52311

کد N1813312

وبگردی