آفتاب

توزیع مناسب دارو برای مدیریت بهینه منابع مالی

توزیع مناسب دارو برای مدیریت بهینه منابع مالی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه‌های عملیاتی سال ۹۷ حوزه غذا و دارو مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و خوشبختانه در برنامه جدید نقاط قوت و ضعف برطرف شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری در جلسه ویدئو کنفرانس معاونان غذا و دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه برنامه عملیاتی برای سال ۹۷ تدوین و آماده شده، گفت: با توجه به ارزیابی برنامه‌های عملیاتی سال‌های ۹۵ و ۹۶ و نتایج خوبی که از این ارزیابی‌ها به دست آمده، توانستیم برنامه عملیاتی سال ۹۷ را بی‌کم و کاست تدوین کنیم، تا به بدین صورت رضایت‌مندی در حوزه غذا و دارو همانند گذشته به وجود آید .

وی افزود: با ارزیابی سطح ستاد و فیدبک به برنامه‌های عملیاتی گذشته، توانستیم با مرور مشکلات، برنامه بهتری را تدوین کنیم، تا موفق‌تر از سال‌های پیش در این حوزه عمل شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برنامه عملیاتی اولویت است و با ارزیابی معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌ها می‌توان مشکلات را به حداقل رساند، تاکید کرد: با ادغام برخی شاخص‌ها و موارد که در پایش‌ها قرار داشت و با توجه به اولویت‌های وزارت‌بهداشت در بحث مدیریت هزینه‌های حوزه سلامت و خریدهای راهبردی به‌عنوان تکلیف بر دوش سازمان غذا و دارو، برنامه‌های‌ جدیدی برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جدید طرح تحول سلامت و منابع مالی محدود در این حوزه، سازمان غذا و دارو نیز باید به نوعی یاری رسان وزارت بهداشت در این امر خطیر باشد، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو باید با در پیش گرفتن اقداماتی نظیر مصرف منطقی دارو، انبارداری، خرید دارو و توزیع مناسب دارو بتواند در سال ۹۷ بهینه تر عمل کند و به نوعی در این امر کمک کننده باشد.

کد N1813129

وبگردی