آفتاب

روسیه نیروی کافی در سوریه برای مقابله با تهدیدها را دارد

روسیه نیروی کافی در سوریه برای مقابله با تهدیدها را دارد

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، روسیه نیروی کافی را در سوریه برای مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی به پایگاه‌های نظامی‌اش در این کشور دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک روز پس از بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر دفع حملات پهپاد‌ها به پایگاه نظامی «حمیمیم» در لاذقیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه نیروی کافی در سوریه برای مقابله با تهدیدهای احتمالی علیه پایگاه‌های نظامی‌اش دارد.

پسکوف خاطرنشان کرد، نیروهای باقی‌مانده در آنجا و زیرساخت‌های نظامی واقع در پایگاه‌های نظامی حمیمیم و «طرطوس» می‌توانند با این‌گونه اقدامات تروریستی که هر از گاهی رخ می‌دهد کاملا مقابله کنند.

وزارت دفاع روسیه، عصر روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه هوایی حمیمیم در طرطوس در جنوب غربی سوریه، هدف حمله قرار گرفته ولی این حمله هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

این بیانیه افزود، نیروهای روسیه توانسته‌اند سیگنال رادیویی برخی از این هواپیماهای بدون سرنشین را تحت کنترل خود درآورند. دیگر هواپیماهای بدون سرنشین هم طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، با سامانه دفاع هوایی «پانسیر – اس ۱» نابوده شده‌اند.

زمان این حمله شامگاه پنجم ژانویه بوده و گفته شده است این هواپیماهای بدون سرنشین، مواد منفجره حرفه‌ای و ساخت خارج از کشور سوریه را حمل می‌کردند.

 

کد N1812991

وبگردی