آفتاب
سخنگوی شرکت ملی نفتکش:

اختلاف با چینی‌ها موجب تاخیر در اطفای حریق نفتکش شده است/ از ژاپنی‌ها کمک خواستیم/ ممکن است خدمه زنده باشند/ دستور رئیس جمهوری برای اقدامات جدی

اختلاف با چینی‌ها موجب تاخیر در اطفای حریق نفتکش شده است/ از ژاپنی‌ها کمک خواستیم/ ممکن است خدمه زنده باشند/ دستور رئیس جمهوری برای اقدامات جدی

سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: در حال حاضر بین ما و چینی‌ها برای امدادرسانی اختلافاتی وجود دارد که باعث تاخیر در کار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش در نشست خبری که به منظور تشریح ابعاد حادثه نفتکش دچار حریق شده در آبهای شانگهای چین اظهار داشت: در حال حاضر بین ما و چینی‌ها اختلافاتی وجود دارد که باعث تاخیر در کار شده است. چینی‌ها در بدو امر موضوع مواد فرّار را مطرح می کردند.

وی افزود: مواد فرّار موجود در کشتی تا شعاع ١٠٠٠ متری را فرا گرفته که کار را مشکل کرده و ریسک اطفای حریق را بالا برده است.  

بهرامی با بیان اینکه چینی‌ها دست به عصا عمل می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر موضوع انفجار را مطرح می‌کنند و کار کند پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: ما تمام فشار را از طریق ارگان‌ها اعمال می‌کنیم تا با جدیت دنبال شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش یادآور شد: اولین موضوع برای ما نجات جان خدمه است. با توجه به اینکه کشتی ١٣ تا ١٤ متر زیر  آب است امکان دارد که در آنجا محبوس شده و زنده باشند.  

وی در ادامه گفت: اکنون شرکت‌های ژاپنی هم فعال شده و از آنها کمک خواستیم که در امر اطفای حریق کمک کنند. ضمن اینکه از نماینده سازمان بنادر بین‌المللی خواستیم که چین را مجبور به تسریع در کار کنند.

وی افزود: در حال حاضر یک مهندس ناطر ایرانی روی کشتی آتش خوار حضور دارد تا از نزدیک نظارت داشته باشد.

بهرامی بیان کرد: اکنون حریق کمتر شده و فرصت برای حضور در کشتی وجود دارد. ما هنوز خبری از کشتی خودمان نداریم اما کشتی فله‌بر چینی امروز به زوشان چین می‌رسد و مراحل تحقیق و تفحص آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: روز گذشته آخرین رایزنی‌ها با سازمان بنادر و ریاست جمهوری انجام شد و با توجه به بالا بودن وسعت حادثه قرار است که امروز دستور مستقیم رئیس جمهور به ٢ وزارتخانه نفت و امور خارجه ابلاغ شود تا اقدامات جدی صورت بگیرد.

کد N1812975

وبگردی