آفتاب

انصارالله درباره قطع مسیر دریانوردی بین‌المللی در دریای سرخ هشدار داد

انصارالله درباره قطع مسیر دریانوردی بین‌المللی در دریای سرخ هشدار داد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن هشدار داد در صورت تشدید حملات ائتلاف سعودی به این کشور، نیروهای یمنی مسیر دریانوردی بین‌المللی در دریای سرخ را قطع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی یمن  هشدار داد، در صورتی که حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به یمن همچنان «با شدت» ادامه یابد و تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی به بن‌بست برسد، نیروهای یمنی (وابسته به انصارالله) مسیر عبور کشتی‌های بین‌المللی به دریای سرخ را قطع می‌کنند.

الصماد، ، روز گذشته در نشستی با «معین شریم» معاون نماینده سازمان ملل در امور یمن در صنعا، گفت: «آنها با کشتی‌های‌شان از آب‌های ما عبور می‌کنند در حالی‌که ملت ما از گرسنگی می‌میرند. اگر آنها می‌‌خواهند پای میز مذاکره برگردند ما آماده هستیم. ما برای (امضای) تفاهم‌نامه‌ها آماده هستیم. آنها آنچه را که در گذشته نتوانسته‌اند به‌دست بیاوردند، این‌بار خواهند دید و آن تسلیم‌شدن و امتیاز دادن نیست بلکه تأکید بر حفظ جان ملت و نیز امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به این مقام سازمان ملل افزود: «ما انتظار داریم که این دیدار شما در سطح دیدارهای قبلی نباشد... انتظار داریم بعد از این دیدار و دیگر دیدارها موضعی جدی اتخاذ کنید.»

 وی خاطرنشان کرد، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، هر باری که به این کشور می‌آید فقط از این سفر برای ارائه گزارشی به شورای امنیت استفاده می‌کند.

کد N1812874

وبگردی