آفتاب

هشدار وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزا | گروه‌های پرخطر واکسن بزنند

هشدار وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزا | گروه‌های پرخطر واکسن بزنند

همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از گروه‌های پرخطر خواست واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی را جدی بگیرند.

 به گزارش همشهري آنلاين، محمد مهدی گویا گفت: مطالعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد، موارد شدید این بیماری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و باید به مساله واکسیناسیون توجه بیشتر کرد.

او افزود: آنفلوآنزای فصلی در برخی استان‌ها به نسبت جمعیت‌شان گسترش بیشتری داشته و لازم است مردم به نکات بهداشتی بیشتر توجه کنند.

گويا، این استان‌ها را به ترتیب چهارمحال و بختیاری، قزوین، اصفهان، خراسان جنوبی، ایلام، یزد، زنجان، کرمان، کردستان، همدان و آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی در زمینه این بیماری وجود ندارد و در کل آنچه مشاهده می‌شود با سال گذشته از لحاظ گستردگی بیماری تفاوتی ندارد.

  • تکذیب شایعه یک فوت به دلیل واکسن

گويا با اشاره به شایعه فوت یک فرد بر اثر استفاده از واکسن، ضمن رد این شایعه بیان داشت: تمام شایعات در این زمینه تکذیب می‌شود. روایت چنین شایعاتی جان مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد و لازم است از انجام چنین کارهایی اکیدا خودداری شود.

وزارت بهداشت مسئول امنیت سلامت مردم کشور بوده و از تمام توان نیروی انسانی و علمی خود بهره‌گیری می‌کند تا آخرین و به‌روزترین اطلاعات و راهنمایی‌ها را برای پیشگیری و مراقبت از بیماری در اختیار مردم قرار دهد.

کد N1812711

وبگردی