آفتاب

سالانه 25 هزار نفر در ایران منتظر دریافت عضو هستند

سالانه 25 هزار نفر در ایران منتظر دریافت عضو هستند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که سالانه پنج تا هشت‌هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند، فقط 3500 نفر شرایط اهدا عضو دارند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی در همایش «نفس» در شهر برازجان گفت: سالانه بین 5 تا 8هزار نفری که دچار مرگ مغزی می‌شوند، فقط 3هزار و 500 نفر شرایط اهدا عضو دارند در حالی که 25 هزار نفر منتظر دریافت اعضا هستند.

وی افزود: با توجه به این که هر چهار ساعت، یک نفر به دلیل تامین‌نشدن عضو مورد احتیاج، فوت می‌کند ایجاد شرایط فرهنگی و زیرساختی در نقاط مختلف کشور، می‌تواند از میزان مرگ و میر‌های ناشی از نیاز به اعضاء بدن را به شدت کاهش دهد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با قدردانی از خانواده‌هایی که زمینه مساعدی برای اهداء اعضاء بیماران مرگ مغزی را فراهم می‌سازند، گفت: استان بوشهر و شهرستان دشتستان از جمله نقاطی در کشور است که در زمینه اهداء اعضا بدن بیماران مرگ مغزی پیشرو است به گونه‌ای که در سال جاری موفق به اهداء اعضا 20 نفر از بیماران مرگ مغزی به نیازمندان شده است.

 رییسی افزود: در بزرگترین بیمارستان کالیفرنیا در آمریکا، سالانه فقط 400 پیوند کبد انجام می‌شود در حالی که فقط در بیمارستان نمازی شیراز شاهد هستیم که این آمار 600 مورد در سال است.

گفتنی است همایش « نفس» شامگاه یکشنبه با حضور 35 خانواده اهدا‌کننده اعضاء در استان بوشهر و خانواده‌های دریافت‌کننده از سراسر کشور در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر برگزار شد.

کد N1812678

وبگردی