آفتاب

وزیر خارجه عمان:تلاش حاکمان نسل جدید مخل امنیت منطقه است

وزیر خارجه عمان:تلاش حاکمان نسل جدید مخل امنیت منطقه است

ایرنا نوشت: وزیر خارجه عمان تاکید کرد: منطقه امروز در چنگال نسل جدیدی از حاکمان قرار گرفته که تلاش ها و تحرکات آنان ممکن است ثبات و امنیت را برهم زند.

یوسف بن علوی روز دوشنبه در پنل تخصصی کنفرانس امنیتی تهران در سالن اجلاس سران این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: رهبران و روسای کشورها که قبلا حاکمیت داشتند شاید در حال حاضر نباشند و حتی تعدادی از رهبران که با حکمت و تدبیر مسائل را پیش می بردند، شاید در حال حاضر حضور نداشته باشند لذا ما در چنگال نسل جدیدی هستیم که تلاش و تحرکاتی می کنند که ممکن است ثبات و امنیت را تامین نکند.

وزیر خارجه عمان ادامه داد، وضعیت جهان در سایه شرایط که انسان ها با آن مواجه می شوند، تغییر می کند و در این تغییرات برخی استفاده و برخی نیز متضرر می شوند.

بن علوی افزود: برخی کشورها و جوامع بعضا برخی کشورهای دیگر را سرزنش می کنند، آن ها نمی دانند از زندگی چه می خواهند و ها دیدگاهشان بر اساس علوم خودشان تعریف شده است.

وی ادامه داد: بحرانی که در حال حاضر در برخی از نقاط جهان با آن مواجه هستیم منجر به کشته شدن میلیون ها انسان ها و خسارت دیدن زیرساخت ها شده است.

وزیر خارجه عمان با طرح این سوال که آیا می توان کشورهای نابود شده را بازسازی کرد، ادامه داد: به گفته کارشناسان ساخت سوریه نیم تریلیون دلار بودجه نیاز دارد. آیا این مبالغ را داریم که بازسازی انجام شود ؟ باید گفت طبیعتا چنین مبالغی وجود ندارد لذا بازگشت سوریه به آنچه قبلا بوده است به این راحتی امکانپذیر نیست.

وی در پایان تصریح کرد : ما در جهانی زندگی می کنیم که شمار زیادی به دنبال عدل هستند و انسان هایی در این جهان وجود دارند که در چارچوب بشری و دینی خودشان زندگی می کنند.

دومین کنفرانس امنیتی تهران امروز با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، کمال خرازی رییس شورای راهبردی و بیش از 80 میهمان خارجی و پژوهشگران ارشد 25 موسسه ایرانی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

52311

کد N1812575

وبگردی