آفتاب

دو خبر خوش دولت: توزیع سود سهام عدالت و افزایش وام ازدواج ۱۵ میلیون/ افزایش بودجه دفاعی در مجلس

دو خبر خوش دولت: توزیع سود سهام عدالت و افزایش وام ازدواج ۱۵ میلیون/ افزایش بودجه دفاعی در مجلس

ایسنا نوشت: با موافقت رییس جمهور، توزیع سود سهام عدالت به مشمولین ثبت نام شده قطعی این طرح، از امروز، ۱۸ دی ماه آغاز می شود.

در جلسه امروز رئیس جمهور با وزیر و معاون وزارت امور اقتصاد و داریی با موافقت رییس جمهور، توزیع سود سهام عدالت به مشمولین ثبت نام شده قطعی این طرح، از امروز، ۱۸ دی ماه آغاز می شود.

آن دسته از مشمولین که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این رقم در نوبت های بعدی تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می شود. سایرمشمولین سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه بهره مند می‌شوند.

هم‌چنین در جریان جلسه رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، با موافقت رییس جمهور سقف پرداخت وام ازدواج به جوانان از ده میلیون، به پانزده میلیون تومان افزایش یافت.

ابراز امیدواری برای افزایش بودجه دفاعی

همچنین میزان نوشت: محمدصالح جوکار با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تا کنون تصمیمات خوبی در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: امیدوار هستیم این تصمیمات در کمیسیون تلفیق بودجه نیز تایید شود و پس از آن در صحن علنی به تصویب نمایندگان ملت برسد.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس منطقه و جهان انتظار می‌رود که بودجه بخش دفاعی کشور در سال ۹۷ به نحوی اختصاص داده شود که عامل بازدارندگی این حوزه به میزان قابل توجهی در سال آینده افزایش پیدا کند.

معاون پارلمانی سپاه ادامه داد: با توجه به اینکه آمار و ارقام بودجه کشور‌ها هرساله رسانه‌ای می‌شوند و اندیشکده‌ها و مجامع تحلیلی جهانی، هر ساله بودجه‌های دفاعی کشور‌ها را در دو سطح بین‌المللی و منطقه‌ای مقایسه می‌کنند، از همین رو توجه به این حوزه باید در صدر اولویت‌های نمایندگان در خانه ملت باشد.

  27216

کد N1812497

وبگردی