آفتاب

دفاع هیلی از «دکمه هسته‌ای» ترامپ

دفاع هیلی از «دکمه هسته‌ای» ترامپ

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از پیام توییتری رئیس‌جمهوری این کشور درباره «داشتن دکمه هسته‌ای بزرگ‌تر و قوی‌تر»، دفاع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید، توییت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور درباره «داشتن دکمه هسته‌ای بزرگ‌تر و قوی‌تر» از آنچه که رهبر کره‌شمالی ادعا می‌کند، به‌جا بوده است.

«کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، دوشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که دکمه شلیک سلاح هسته‌ای همیشه در دفتر کارش قرار دارد. در واکنش به آن، ترامپ نیز در پیامی توییتری نوشته که دکمه‌‌ای هسته‌ای او بزر‌گ‌تر و قوی‌تر است.

این واکنش ترامپ با انتقادهای برخی دیپلمات‌های آمریکایی از جمله «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق این کشور مواجه شده است.

هیلی در پاسخ به پرسش مجری شبکه «ای‌بی‌سی» در خصوص پیام توییتری ترامپ درباره دکمه هسته‌ای، گفت: «معتقدم که او( ترامپ) باید همیشه کیم را در حالت هشدار قرار دهد. موضوع بسیار مهم این است که هرگز اجازه ندهیم او قلدربازی کند به‌گونه‌ای که نداند واقعا در صورتی‌که جنگ هسته‌ای آغاز شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

وی افزود: «هرگز به آنها اجازه نمی‌دهیم درباره دکمه هسته‌ای در دفتر کارشان، بزرگ‌نمایی کنند و (بگویند) که می‌توانند آمریکا را نابود کنند.»

این دیپلمات آمریکایی افزود: «مقام‌های پیونگ‌یانگ همواره می‌خواهند به آنها یادآوری کنیم که ما نیز می‌توانیم نابودشان کنیم، لذا آنها باید همیشه در سطح بالای هشدار باشند.»

هیلی گفت: «کره‌شمالی باید به وضوح این موضوع را درک کند که ایالات متحده هرگز فشارها بر کیم را کاهش نمی‌دهد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌‌بی‌اس»، تأکید کرده است که کره‌شمالی «چند ماه» با دستیابی به قدرتی که می‌تواند تهدید هسته‌ای علیه شهرهای آمریکا شود، فاصله دارد.

 

 

 

کد N1812442

وبگردی