آفتاب

واکنش رییس پلیس پایتخت به طرح ترافیک جدید

واکنش رییس پلیس پایتخت به طرح ترافیک جدید

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره طرج جدید ترافیک گفت: طرح پیشنهادی ازسوی شهرداری در مجموعه پلیس و با هماهنگی پلیس راهور در حال بررسی است و ما نتیجه بررسی مان رابه صورت مکتوب به شهرداری اعلام می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم تودیع سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درباره طرح ترافیک جدید که از سوی شهرداری تهران مطرح شده است، گفت: طرح ترافیک جدید که از سوی شهرداری تهران مطرح شده است در حد یک پیشنهاد بوده و باید توسط دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس مورد بررسی قرار گیرد و نیازمند این است که سازوکار لازم برای این طرح پیش‌بینی شود.

او با بیان اینکه این طرح فاقد مطالعات لازم است، گفت:‌ طرح پیشنهادی از سوی شهرداری تهران نیازمند بررسی بیشتر است. براساس آنچه که شهرداری تهران اعلام کرده است با اجرای این طرح آلودگی هوا و ترافیک کاهش می‌یابد اما بررسی‌ها نشان داده است که در صورت اجرای طرح ترافیک جدید بر میزان ترافیک محدوده شهر افزوده می‌شود و در نتیجه ترافیک کل شهر و آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح در حال بررسی است گفت: طرح پیشنهادی ازسوی شهرداری در مجموعه پلیس و با هماهنگی پلیس راهور در حال بررسی است و ما نتیجه بررسی مان رابه صورت مکتوب به شهرداری اعلام می کنیم. طرح ترافیکی که در حال حاضر اجرا می‌شود نیز دارای ایراداتی است که باید برطرف شود و اگر قرار است طرح جدیدی را جایگزین طرح فعلی کنیم باید به گونه‌ای باشد که معایب طرح ترافیک فعلی در آن وجود نداشته باشد، لذا طرح ترافیک جدید در شرایط فعلی در مراحل کارشناسی است.

سردار رحیمی با بیان اینکه مدیریت ترافیک در پایتخت و دیگر شهرها برعهده پلیس است گفت: شهرداری باید بستر و امکانات لازم را فراهم کند تا ماموران راهنمایی و رانندگی و بعضاً انتظامی با استفاده از این امکانات ترافیک را مدیریت کنند. البته شورای عالی ترافیک این اختیار را دارد که درباره ترافیک تصمیم‌گیری کرده اما باید براساس کارهای کارشناسی نظرش را اعلام کند.

او ادامه داد: طرح پیشنهاد شده برای محدوده ترافیک از سوی شهرداری باید از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار گیرد و بعد به صورت نمونه اجرایی شده تا ایرادات و چگونگی آن مشخص شود. ما معتقدیم این طرح همچنان نیازمند بررسی بیشتر است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مراسم امروز گفت: این مراسم دارای دو جنبه بود که تقدیر و تشکر از همکارانی که بصیرت دینی و احکام و مسائل شرعی و اخلاقی را در مجموعه پلیس ترویج می‌کنند و با حضور رئیس عقیدتی و سیاسی این افراد مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

او ادامه داد: همچنین امروز سردار حمید هداوند به عنوان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ معرفی شد. با توجه به مسئولیت‌های مختلفی که سردار هداوند در نقاط مختلف کشور از جمله نقطه صفر مرزی تا فرماندهی یگان امداد تهران بزرگ برعهده داشتند و با توجه به تجربیات او پیشنهاد دادیم که سردار هداوند به عنوان جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتخاب شوند تا با استفاده از توان مدیریتی او بتوانیم وضعیت انضباطی و امنیتی بهتری در سطح پایتخت داشته باشیم.

کد N1812426

وبگردی