آفتاب

استان کرمانشاه پس از زلزله کمترین میزان اختلال ارتباطی را داشت/ تحویل ۱۰۰۰ عدد کانکس اهدایی همراه اول به سپاه

استان کرمانشاه پس از زلزله کمترین میزان اختلال ارتباطی را داشت/ تحویل ۱۰۰۰ عدد کانکس اهدایی همراه اول به سپاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: بالن ارتباطات یک تکنولوژی است که در تمامی نقاط دنیا در حال توسعه و رشد است و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. بالن ارتباطات در منطقه سر پل ذهاب موفق عمل کرد و توانست تا ارتباطات بسیار مناسب و پرسرعتی را در اختیار مردم قرار دهد.

شهریار بهنیا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت ارتباطات مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بعد از بازسازی‌های انجام شده، گفت:  هم اکنون وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده به حالت قبل از وقوع زلزله برگشته است اما همچنان نقاط کور وجود دارد. مسئله مهم در حوزه ارتباطات استان کرمانشاه، ارتقا، توسعه و پایداری ارتباطات بعد از وقوع زلزله است

بهنیا ادامه داد: بعد از زلزله استفاده و به کارگیری از 19 سایت ارتباطی سیار و چند سایت ارتباطی ثابت برای ارتقا ظرفیت ارتباطی در استان کرمانشاه انجام شد که توانسته است ارتباطات استان را بهبود بخشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به کانکس‌های اهدایی شرکت همراه اول برای زلزله‌زدگان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همراه اول بیش از 1000 عدد کانکس را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص داد، که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، تمامی کانکس‌ها برای مدیریت، حمل و نقل و تخصیص به مجموعه سپاه پاسداران تحویل داده شده است. 

وی تاکید کرد: کرمانشاه حتی با وجود زلزله تخریب محور کمترین اختلال ارتباطی را داشته است؛ بعد از چند دقیقه از وقوع زلزله و راه اندازی دوباره سایت‌های ارتباطی و پایداری آنتن‌ها وضعیت ارتباطی مناسب بود اما با توجه به ترافیک بالای شبکه و درخواست بالا برای مکالمه شبکه دچار اختلال شد که بعد از چند ساعت رفع شد. شبکه فیبرنوری در زلزله باعث شد تا پشتبانی پایدار برای ارتباطات باشد و بتوان از آن به عنوان یک جایگزین ارتباطی استفاده کرد.

بهنیا با اشاره به قطعی ارتباطات در برخی نقاط کرمانشاه ادامه داد: بعد از زلزله به دلیل قطعی برق، سایت‌های ارتباطی در برخی نقاط از جمله نقاط روستایی از مدار خارج شد که تلاش شد با ارسال ژنراتورهای دیزلی سایت‌ها دوباره راه‌اندازی و در مدار قرار بگیرد.

مدیرکل ارتباطات کرمانشاه با بیان این که باید سطح آمادگی برای مدیریت بحران را افزایش پیدا کند، گفت: با توجه به اهمیت عملکرد پس از بحران باید سطح آمادگی برای مدیریت بحران مانند زلزله افزایش پیدا کند و همواره در وضعیت کاملا آماده باش قرار داشته باشیم.

شهریار بهنیا درباره بالن ارتباطات خاطر نشان کرد: بالن ارتباطات یک تکنولوژی است که در تمامی نقاط دنیا در حال توسعه و رشد است و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. بالن ارتباطات در منطقه سر پل ذهاب موفق عمل کرد و توانست تا ارتباطات بسیار مناسب و پرسرعتی را در اختیار مردم قرار دهد. 

کد N1812424

وبگردی