آفتاب

فراخوان عمومی شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار در بافت فرسوده

فراخوان عمومی شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار در بافت فرسوده

شهردار تهران گفت: ظرف چند ماه آینده فراخوان عمومی را برای سرمایه‌گذاران اعلام خواهیم کرد تا سرمایه‌گذارانی که آماده هستند نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه تجمیع 50 پلاک ثبتی در محله تختی گفت: برای اولین بار است که یک پروژه تجمیعی در شهر تهران با این میزان انجام می‌شود. اجرای این پروژه یک مدل بوده که می‌خواستیم به کمک آن به مردم و سرمایه‌گذاران نشان دهیم که می‌توانند با استفاده از حمایت‌های موجود برای نوسازی ملک خود اقدام کنند.

شهردار تهران با اشاره به وجود 3 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران و وجود خطرهایی همچون زلزله ادامه داد:‌ مرحله اول تشویق مردم و مرحله دوم تشویق سرمایه‌گذار بخش خصوصی است. وام با بهره 8 درصد در زمان ساخت به سازندگان پرداخت می‌شود و شهرداری موظف است برای واحدهایی که باقیمانده ایجاد تقاضا کرده و با اعطای وام با سود کم آنها را تشویق و این واحدها را خریداری کنند. شهرداری بابت ساخت و ساز پولی دریافت نمی‌کند و هزینه‌هایی همچون انشعاب آب و گاز را به صورت صد در صدی پذیرفته است.

شهردار با تاکید بر اینکه شهرداری در همه امور اختیار ندارد ادامه داد: علاوه بر تسهیلات بانکی باید در فصل بودجه‌ریزی برای نوسازی بافت فرسوده رقم قابل توجهی اختصاص یابد. هرچند توجه و نگرانی شهرداری و ریاست جمهور در رابطه با بازسازی بافت فرسوده جدی است باید چاره‌ای بیندیشیم تا سازندگان ترغیب شوند از شمال تهران به جنوب شهر بیایند و در آنجا سرمایه‌گذاری کنند. ظرف چند ماه آینده فراخوان عمومی را برای سرمایه‌گذاران اعلام خواهیم کرد تا سرمایه‌گذارانی که آماده هستند نسبت به نوسازی اقدام کنند البته با چند سرمایه‌گذار صحبت کرده‌ایم وآنها اعلام آمادگی کرده اند اما فراخوان عمومی نیز اعلام خواهد شد.

کد N1812148

وبگردی