آفتاب

شرایط عمومی کاندیداهای نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان

شرایط عمومی کاندیداهای نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان

مشاور وزیر آموزش و پرورش، شرایط عمومی کاندیداهای نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، اصغر حصیری، مشاور وزیر آموزش و پرورش، درباره پیشرفت کار برگزاری انتخابات نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: روش برگزاری انتخابات به دو صورت الکترونیکی (مرحله استانی) و غیر الکترونیکی (مرحله کشوری) تعیین شده است.

وی افزود: همه استان‌ها بنا بر فراوانی جمعیت عضو صندوق ذخیره دارای سهمیه هستند و دامنه سهمیه برای استانهایی با کمترین عضو صندوق ذخیره ۱ نفر و برای بیشترین عضو صندوق ذخیره ۵ نفرتعیین شده است.

حصیری ادامه داد: تا کنون ستاد راهبری انتخابات در حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۰ جلسه کاری شروع به فعالیت نموده و اعضای ستاد مصمم هستند با بهترین شکل و سالم‌ترین روش انتخابات را برگزار نمایند.

وی خاطرنشان کرد: هفت کمیته عملکردی بخش اجرایی و نظارتی انتخابات را به عهده دارند و برای همه کمیته‌ها وظائف و تکالیف تعیین شده است. اسامی این هفت کمیته به شرح زیر است:

 کمیته اجرایی انتخابات

 کمیته اطلاع رسانی

 کمیته رابطین استان‌ها

 کمیته آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات

 کمیته قوانین و مقررات

 کمیته نظارت، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات

 کمیته مالی و پشتیبانی

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه کمیته‌ها دارای کاربرگ فعالیت بوده و موظف هستند در راستای اجرای سالم انتخابات گام بر دارند.

وی گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات می‌توانند با توجه به صلاحیت‌های عمومی در سامانه‌ای که به همین منظور راه اندازی و اعلام می‌گردد، به عنوان کاندیدا ثبت نام نموده و در موعد اعلام شده برای خود تبلیغات داشته باشند.

حصیری ادامه داد: تدابیری اتخاذ شده تا کاندیدا‌ها در سامانه مورد نظر که متعاقبا «اعلام خواهد شد به صورت خلاصه رزومه خود را بارگذاری نمایند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش شرایط عمومی داوطلبان را به شرح ذیل اعلام کرد:

 فرهنگیان رسمی و پیمانی آموزش و پرورش (شاغل و باز نشسته)

 حداقل سابقه خدمت در آموزش و پرورش ۱۲ سال

 حداقل سابقه عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ۵ سال

 حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل لیسانس

گفتنی است؛ حائزین بیشترین آراء هر استان به عنوان منتخبین استانی معرفی شده و بر اساس سهمیه استانی واجرای صلاحیت‌های اختصاصی که بعدا اعلام می‌شود وارد مرحله کشوری می‌شوند.

کد N1812129

وبگردی