آفتاب

طرح جدید ترافیک باید در شورای شهر تصویب شود

طرح جدید ترافیک باید در شورای شهر تصویب شود

رئیس شورای شهر تهران، ری، تجریش گفت: هنوز اعلام رسمی درباره طرح ترافیک نشده است و معاون شهردار تلاش می‌کند، ایده‌هایی که در این باره وجود دارد را مطرح کرده و مصوبات آن را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی؛ در حاشیه سی‌وششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح جدید ترافیک تهران بیان داشت: آنچه که ما اطلاع داریم این است که طرحی درباره ترافیک تهران تهیه شده است و شهرداری تلاش می‌کند که این طرح به تصویب برسد.

وی تاکید کرد که هنوز مسیرهای قانونی در رابطه با طرح ترافیک تهران طی نشده است.

هاشمی گفت: زمانی که طرحی عنوان می‌شود پرسش و پاسخ های آن نیز آغاز می‌شود و در مورد طرح مسائل دیگری نیز مطرح می‌شود. طرح ترافیک تهیه شده است و به شورای عالی ترافیک تهران نیز ارسال شده است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تلاش می‌کند که این طرح به تصویب برسد. طرح جدید باید در شورای شهر و شورای عالی ترافیک به تصویب برسد و سپس درباره جزئیات آن توضیحات لازم ارائه شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا توضیحاتی را درباره این طرح ارائه داد بیان داشت: به نظر می‌رسد کلیات طرح مورد تایید است ولی در رابطه با جزئیات باید موارد بیشتری مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: طرح ترافیک تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. بیش از 20 سال از طرح ترافیک فعلی می‌گذرد و در ابتدا تنها 20 هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را داشته‌اند و چهار هزار خودرو هم به صورت روزانه این طرح را خریداری کردند اما در حال حاضر برای ورود به محدوده طرح ترافیک بیش از 100 هزار خودرو مجوز دارند و به همین دلیل آلودگی تهران کاهش پیدا نمی‌کند و عملا انگار طرح ترافیکی اجرایی نمی‌شود و به همه کارت ورود به محدوده داده‌ایم.

هاشمی افزود: درآمدی نصیب شهرداری تهران نمی‌شود چون تورم زیاد است. در حال حاضر با در نظر گرفتن خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح شوند می‌توان تعداد آنها را 200 هزار خودرو اعلام کرد و سعی می‌کنیم در طرح جدید ترافیک ورودی‌ها به محدوده را کم کنیم.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: به جای ورود 20 هزار خودرو 123 هزار خودرو وارد طرح ترافیک می‌شود و باید بررسی شود که چرا در این بازه زمانی این اتفاق افتاده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با ممنوعیت طرح‌های شناور بیان داشت: کارت‌های شناور اقدام مناسبی بود اما استفاده مناسب نداشت.این کارت‌ها به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که مجوز آن لغو شد و 500 تا 600 کارت به صورت غیرقانونی در اختیار بعضی از افراد قرار داشت.

هاشمی در ادامه گفت: طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای معابر اصلی و فرعی سطح شهر تهران با 15 رای موافق به تصویب رسید.

وی افزود: پارک‌های حاشیه‌ای در کشورهای توسعه یافته ساماندهی دقیقی دارد و در حال حاضر وضعیت پارک حاشیه‌ای در تهران کاملا نامناسب است.افرادی ساعت‌ها ماشین را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و عصرها خودروی خود را بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند از آنجا می‌برند.

هاشمی تاکید کرد که ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای می‌تواند موجب کاهش آلودگی هوای شهر شود. کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران را به لایحه‌ای برای ساماندهی پارک های حاشیه‌ای ملزم کرده است.

براساس این گزارش رئیس شورای شهر تهران به دلیل حضور در جلسه‌ای صحن علنی شورا را ترک کرد.

کد N1812105

وبگردی