آفتاب

نتانیاهو خواستار حمایت علنی نخست‌وزیر انگلیس از آشوب‌گران در ایران شد

نتانیاهو خواستار حمایت علنی نخست‌وزیر انگلیس از آشوب‌گران در ایران شد

تسنیم نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود از وی خواست به طور علنی از عوامل اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران حمایت کند.

 «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس از وی خواست حمایت علنی خود را از کسانی که به گفته وی «معترضان ایران» هستند، اعلام کند.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «نتانیاهو» از «ترزا می» خواست «با معترضان ایران اعلام همبستگی کند.»

در همین راستا، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو عصر روز شنبه با تعدادی از رهبران اروپایی درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو درباره اوضاع منطقه و تحولات ایران با نخست وزیران بریتانیا و لهستان، رئیس جمهور رومانی و رئیس پارلمان رومانی به طور جداگانه گفتگو کرده است.

مقام های آمریکایی و صهیونیستی حمایت آشکار خود را از اغتشاشات اخیر در ایران اعلام کرده اند. روز چهارشنبه «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه از تحرکات رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمایت از این اغتشاشات انتقاد کرد.

تلاش نتانیاهو برای جلب حمایت‌های بین‌المللی از اغتشاشات پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آمریکا در نشست شورای امنیت درباره ناآرامی‌ها در ایران با شکستی غیرمنتظره رو به رو شد.

در آن نشست که جمعه‌شب برگزار شد، اکثر اعضای شورای امنیت با بیان اینکه آشوب‌های اخیر مسئله داخلی ایران است و ارتباطی با صلح و امنیت بین‌المللی ندارد مخالفت خود را با تلاش آمریکا برای تحریف مأموریت این شورا اعلام کردند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در توئیتر این نشست را «افتضاحی دیگر برای سیاست خارجی دولت ترامپ» توصیف کرد.
52312

 

کد N1812064

وبگردی