آفتاب

شهرداری تنها مسئول ساخت راه و ساختمان نیست

شهرداری تنها مسئول ساخت راه و ساختمان نیست

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری از توجه یک دهه اخیر مدیریت شهری در کلانشهرهایی مانند تهران و اصفهان به بخش فرهنگی و اجتماعی ابراز خرسندی و تاکید کرد: مزیت ما فرهنگ و تولید کالای فرهنگی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله ایوبی با تاکید بر ضرورت افزایش امید، جلب مشارکت شهروندان و شکوفایی پایتخت گفت: تمام تلاش این است که در عرصه فرهنگ و هنر اقدامی انجام شود تا زندگی در این شهر برای مردم جذاب تر باشد و تهران به عنوان یکی از شهرهای نمایه فرهنگی و هنری جهان اسلام معرفی شود.

وی با اشاره به نقش موثر شهرداری‌ها در عرصه فرهنگی و اجتماعی و جریان تمرکززدایی فرهنگی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، شهرها عملاً به شکل «فرهنگ شهر» درآمده‌اند به این معنی که شهرها با اقدامات فرهنگی و اجتماعی روح گرفته‌اند.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه سال‌ها زمان برد تا دولت‌ها به این نتیجه برسند که شهرداری تنها مسئول ساخت راه و ساختمان نیست، تصریح کرد: جهان متمدن اکنون به این نتیجه رسیده است که شهرداری یعنی اداره روح و جان مردم و در کنار آن ایجاد رفاه مادی و ساخت ساختمان و جاده.

ایوبی با اعلام خرسندی نسبت به اینکه در یک دهه اخیر مدیریت شهری در کلانشهرهایی همچون تهران و اصفهان به بخش فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی در این عرصه فعالیت کرده و محور بسیاری از مباحثی که مطرح کرده‌ام این است که اگر بخواهید یک تحول فرهنگی بزرگ در کشور اتفاق بیفتد لازمه‌اش آن است که نهادهای فرهنگی وابسته به شهرداری هماهنگ با دستگاه‌های دولت پروژه فرهنگ را پیش ببرند.

 وی افزود: ایران کشوری فرهنگی است و مزیت ما فرهنگ و تولید کالای فرهنگی است. حضورم در شهرداری تهران با هدف تحقق بخشیدن به این امر است و امیدوارم بتوانیم قدمی برای جامه عمل پوشاندن به این هدف برداریم.

کد N1811906

وبگردی