آفتاب

به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور یک پزشک عمومی وجود دارد

به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور یک پزشک عمومی وجود دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در کشور به‌طور متوسط به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر، یک پزشک عمومی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رییسی در جمع مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طرح پزشک خانواده باید سطوح یک، دو و سه خدمات بهداشتی را پوشش دهد و برای اجرایی شدن این طرح، گسترش پرونده الکترونیک سلامت ضروری و لازم است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دلیل اقدامات ارزشمند در حوزه بهداشت اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح یک خدمات، باید برنامه‌ریزی اساسی در سطوح دو و سه نیز انجام شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: ۵۰ درصد از زنان باردار به پزشک خانواده و مراقبان سلامت مراجعه نکرده‌اند و به طور مستقیم به متخصصان زنان مراجعه می‌کنند بنابراین لازم است که سطوح دو و سه نظام ارجاع نیز فعال شود.

سید عباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه طرح پزشک خانواده ابعاد مختلفی دارد و نباید فقط به ویزیت توجه شود، تصریح کرد: استان مازندران رتبه پنجم دانشگاه‌ها را از نظر جمعیت دارد و با توجه به این گستردگی جمعیت، ارائه خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت، نیازمند تلاش مضاعفی است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی و توریست پذیری استان مازندران، بر ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری در حوزه بهداشت تاکید کرد.

کد N1811515

وبگردی