آفتاب

منظور فرمانده سپاه از مقام سابق و سایت حامی او چه بود؟

منظور فرمانده سپاه از مقام سابق و سایت حامی او چه بود؟

روزنامه اعتماد نوشت:نکته قابل توجهی که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز مطرح کرد ادعای برخی مسوولان استان خراسان‌رضوی است. بر اساس آنچه سرلشکر جعفری بیان کرده مسوولان این استان اعلام کرده‌اند برخی جریان‌های منسوب به یکی از مسوولان سابق در آغاز این تجمع‌ و اعتراض‌ها در مشهد و مناطق دیگر که در ادامه از دست رها شد و به اغتشاش رسید دخالت‌ داشته‌اند.

[span id='lblNewsBody'] سرلشكر جعفري براي توضيح بيشتر تنها به اين جمله اكتفا كرده كه «اين موضوع با فراخوان يكي از سايت‌هايي صورت گرفت كه وابسته به شخصي است كه اين روزها زبان به مخالف‌خواني نسبت به اصل و ارزش‌هاي نظام گشوده است.

نيروهاي امنيتي درحال بررسي اين مساله هستند و اگر به دخالت اين مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعيت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند كرد.»گرچه فرمانده سپاه پاسداران مشخصا از كسي نام نبرده و تلويحا سخن گفته است اما با توجه به توصيف تكميلي او از مسوولان سابق به نظر نمي‌رسد پيدا كردن نام فرد مورد نظر كار سختي باشد.

با اين حال مراكز اطلاع‌رساني جرياني كه از سخنان فرمانده سپاه به ذهن متبادر مي‌شود در جريان حوادث اخير موضع «سكوت» پيش گرفتند و فراخواني براي حضور در اعتراضات از سوي آنها مشاهده نشد. البته نه‌تنها رسانه‌هاي اين جريان بلكه ليدرهاي آنان، هم نسبت به حوادث روزهاي اخير موضع مشخصي نداشتند و ترجيح دادند سكوت پيشه كنند.

از سويي تنها كانال تلگرامي كه بسياري از مقامات امنيتي و انتظامي در مورد عملكرد روزهاي اخير آن احساس نگراني مي‌كردند آمدنيوز بود؛ كانالي كه حتي باعث شد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در توييتي مدير تلگرام را خطاب قرار داده و از او درخواست كند جلوي ادامه فعاليت اين كانال را بگيرد. پس از نامه‌نگاري‌هايي هم دولت ايران موفق شد مديران تلگرام را قانع كند اين كانال را به دليل آموزش‌هاي ساخت سلاح‌هاي آشوب خياباني مسدود كند.

حال اين سوال مطرح است كه آيا مي‌توان از سخنان فرمانده سپاه پاسداران به ارتباط جريان آن مسوول سابق با شبكه‌اي همچون آمدنيوز رسيد؟

[span] [span]23302

کد N1811133

وبگردی