آفتاب

تلاش‎های پشت پرده برای تضعیف دولت/دشمن به جای گرگ، موریانه فرستاده/ آرامش به لرستان بازگشت

تلاش‎های پشت پرده برای تضعیف دولت/دشمن به جای گرگ، موریانه فرستاده/ آرامش به لرستان بازگشت

ایلنا نوشت: وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه متاسفانه موضع صدا و سیما نسبت به دولت، بیطرفانه نیست و تریبونی برای ترویج بی‌اعتمادی، افراطی‌گری علیه دولت بوده است، افزود: تحریکات و شعارهای مخالفان دولت در مشهد که از کنترل آنها خارج شد، جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن اعتراضات سراسری ناشی از خشم‌های فروخفته مردم و احساس تحقیر جوانان در اثر بیکاری و فقر و فسادهای گسترده در ساختار کشور بود.

مصطفی معین  گفت: همانطور که در سال ۷۶ هم کارناوال عصر عاشورا را راه انداختند و در دولت نهم و دهم نیز این جریان به صورت دولتی خود را نشان داد، پس از آن در دولت روحانی فضاسازی دیگری با عنوان «دلواپسان» راه افتاد و سپس به عنوان «ما پشیمانیم» تکرار و با شکست مواجه شد. اینها همه غیرطبیعی، تصنعی و برای ایجاد بحران و تضعیف دولت است که در نهایت موجب تضعیف نظام هم خواهد بود.

معین با بیان اینکه ادامه این تحریک‌ها و بحران‌سازی‌ها، خشونت و تخریبی است که در شهرها اتفاق می‌افتد، افزود: در اینکه نارضایتی‌هایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد، شکی نیست اما به نظر می‌رسد دستهایی پشت این جریان است که سعی دارد دولت را تضعیف و له کند که البته تهدید امنیت ملی را به دنبال دارد و باید از آن اجتناب کرد تا مدیریت شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه موضع صدا و سیما نسبت به دولت، بیطرفانه نیست و تریبونی برای ترویج بی اعتمادی، افراطی‌گری علیه دولت بوده است، افزود: تحریکات و شعارهای مخالفان دولت در مشهد که از کنترل آنها خارج شد، جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن اعتراضات سراسری ناشی از خشم‌های فروخفته مردم و احساس تحقیر جوانان در اثر بیکاری و فقر و فسادهای گسترده در ساختار کشور بود.

دشمن به جای گرگ، موریانه فرستاده

میزان نوشت: جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن دریافته که به جای آنکه گرگ‌های خود را به مقابله با نظام انقلاب اسلامی بفرستد، باید موریانه‌هایشان را روانه این میدان کند تا از دورن انقلاب را بخورند و آن را پوک کنند و با تهی کردن محتوای داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران، به نتیجه مورد نظرشان برسند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی با بیان اینکه «مطالبه حق» از طرف مردم، یک اقدام شایسته و مناسب است، اظهار کرد: سال‌ها قبل مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و مردم فرمودند: «شما از مسئولان مطالبه‌گر باشید» و به مسئولین هم گوشزد کردند که «شما باید پاسخگوی مطالبه مردم باشید». مطالبه‌گری از مسئولان، حق مردم است و این موضوع در مردم‌سالاری دینی، صرفا یک شعار نیست؛ مردم به معنای واقعی کلمه، صاحب و مالک حکومت هستند و حق دارند از مسئولین، عدالت، توسعه اقتصادی و رفع مشکلات خود را مطالبه کنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی همچنین با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام ویژه داشته باشند و زجرکشیده‌ها را درک کنند و با واقعیت‌های موجود به نحو مناسب رفتار کنند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز برجسته‌ترین مبارزه با استکبار «خدمت به مردم» است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان با بیان اینکه ممکن است اغتشاشات اخیر آسیب‌ها و ضرر‌هایی را متوجه ما کند، اما دشمنان بدانند که این کار آنها، موضع ضداستکباری مردم ما را بیش از پیش تقویت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوانانی با روحیه «حججی‌وار» در کشور ما هستند، دشمنان اجازه عرض اندام در این آب و خاک را نخواهند داشت و رسوایی آن‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

آرامش در لرستان

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به حوادث اخیر گفت: در دو روز گذشته، استان لرستان در امنیت و آرامش کامل بوده و همه شهر‌های استان از جمله شهر درود در وضعیت عادی هستند.

وی با بیان اینکه در یکی دو روز گذشته هیچ گونه درگیری، تجمع و خرابکاری در سایر شهر‌های استان وجود نداشته است، افزود: امروز (۱۳ دیماه) هم بنا شده در سایر شهر‌های استان راهپیمایی بزرگی از سوی مردم درحمایت از نظام و محکوم کردن این اقدامات خرابکارانه صورت بگیرد. این راهپیمایی یک درخواست مردمی بود که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز مدیریت آن را بر عهده دارد.
27216

کد N1810875

وبگردی