آفتاب

رفع فیلتر تدریجی تلگرام صحت دارد؟ | با ADSL تلگرام وصل می شود؟!

رفع فیلتر تدریجی تلگرام صحت دارد؟ | با ADSL تلگرام وصل می شود؟!

رفع فیلتر تدریجی تلگرام صحت دارد؟ | روز گذشته یک خبرگزاری در خبری مدعی رفع فیلتر تلگرام برخی کاربران شد. این خبرگزاری با استناد به برخی گزارش های مردمی گفته بود عده ای از کاربران خانگی با ADSL توانسته اند بدون فیلتر شکن به تلگرام وصل شوند! خبر رفع فیلتر تدریجی تلگرام گرچه دقایقی موجب خوشحالی شد، اما «منبع آگاه» چیز دیگری گفت...

بیشتر بخوانید: از فیلتر شکن تلگرام تا بهترین برنامه جایگزین .
بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وصل شدن تلگرام .
بیشتر بخوانید: تلگرام تا کی قطع است؟

بیشتر بخوانید:برنامه جایگزین تلگرام .
خبرانلاین نوشت: «برخی از کاربران خبر دادند تلگرام‌شان رفع محدودیت شده است. برخی دیگر از ادامه فیلتر این اپلیکیشن خبر دادند.
این در حالی است که همچنان تلگرام روی سیم کارت همراه اول تا لحظه انتشار این خبر همچنان بسته است و تنها برخی از کاربران خانگی قادر به باز کردن تلگرام شده‌ بودند که آنها نیز دوباره قطع شدند!
منبع آگاه چه می گوید؟!
کارشناسان می‌گویند تغییر آی‌پی و سرور تلگرام برای کاربران ایرانی از مبداء باعث باز شدن موقت تلگرام شد که بلافاصله آی‌پی‌ها شناسایی شده و فیلتر شدند.
منبع آگاه هم ساعتی بعد گفت: رفع فیلتر تلگرام بر روی خطوط ADSL  صحت ندارد.
درحالیکه برخی منابع خبری از رفع فیلتر تلگرام در خطوط ADSL خبرداده بودند، بررسی های «انتخاب» نشان می دهد این پیام رسان همچنان مسدود است.
یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات نیز، موضوع بسته بودن تلگرام و اینستاگرام را تایید کرد.
آخرین واکنش آقای وزیر
به گزارش آفتاب، وزیر ارتباطات که بخش مهمی از شهرتش را به حمایت از شبکه های اجتماعی و پرهیز از فشار دادن دکمه فیلترینگ مدیون است، روز گذشته از کسانی که به خاطر قطعی تلگرام متضرر شده اند، عذرخواهی کرد.
در حالی که هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور، گفته بود وزیر ارتباطات قول می دهد دستش رو دکمه فیلترینگ نرود، با افزایش اعتراضات و اغتشاشات در کشور، تلگرام و اینستاگرام موقتا فیلتر شدند تا بسیاری از کسب و کارهای خرد و خانگی که به این نرم افزارها وابسته بودند، عملا تعطیل شوند.
اکنون محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در توییتر خود با انتشار متنی از مردم عذرخواهی کرده و گفته در حال رایزنی برای رفع محدودیت ها است.
آذری جهرمی نوشت: «یکی از جهت گیری های دولت برای حل معضل بیکاری، توسعه کسب و کارهای نوپا و فضای مجازی بوده و خواهد بود. وظیفه دارم از صدهاهزار هموطن عزیزی که بدلیل شرایط اخیر متضرر شده اند عذرخواهی کنم. با بازگشت آرامش، در حال مذاکره با شورای امنیت کشور برای رفع محدودیتها هستیم».
کد N1810763

وبگردی