آفتاب

واکنش به شعار علیه روحانی/صدا و سیما کینه‌پراکنی می‌کند/ فقدان حضور آیت‌الله احساس می‎شود

واکنش به شعار علیه روحانی/صدا و سیما کینه‌پراکنی می‌کند/ فقدان حضور آیت‌الله احساس می‎شود

ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز برگزاری تجمعات منحصر به احزاب نیست، اظهار کرد: افراد مختلف نیز می توانند برای دریافت مجوز برگزاری تجمعات به وزارت کشور درخواست دهند و منعی در این زمینه وجود ندارد.

اسدالله بادامچیان با اشاره به اعتراضات اخیر مردم در سطح شهرهای کشور و ایجاد برخی ناآرامی ها اظهار کرد: بخشی از اعتراضات اخیر مربوط به وجود نارضایتی‌هایی در بین برخی مردم در مسائل اقتصادی، معیشتی و گاهاً سیاسی بود، اما به دلیل آنکه بسترهای لازم فراهم بود امکان سوءاستفاده برای عده‌ای سودجو نیز فراهم شد. جریانات اخیر به دلیل  اعتراضات قبلی نسبت به مسائل مالی و همچنین برخی مسائل دیگر بود که برگزاری آن نیز طبیعی بود اما عده‌ای اغتشاش‌گر از این وضعیت سوءاستفاده کردند و با ایجاد آشوب به اموال مردم آسیب زدند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح برخی شعارها علیه مسئولان عالی‌رتبه در اعتراضات اخیر گفت: بیان شعارهایی ساختار شکنانه و اهانت به دولت و رئیس جمهور محترم دیگر اقدام اعتراضی نیست بلکه اقدامی ساختار شکنانه است. در این زمینه دولت ابتدا باید بتواند برای حل مشکلات مردم نسخه‌های سریع بپیچد و برای مشکلاتی که نیاز به زمان دارد، صادقانه با مردم سخن بگوید.

بادامچیان با تاکید بر اینکه باید موضوع اغتشاش را از اعتراض جدا کرد، افزود: باید مشخص شود چه کسانی عوامل فتنه و اغتشاش هستند. در این زمینه نیز مردم از دولت انتظار دارند که از طریق وزارت اطلاعاتی که می تواند جلوی فعالیت داعش در کشور را بگیرد، عناصر فتنه‌گر و آشوبگر را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری کند.

بادامچیان همچنین با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان در مقابل مردم گفت: همانطور که در موضوع مبارزه با داعش مشاهده کردیم، زمانی که مردم اقدامات سپاه و سرلشکر سلیمانی را دیدند، به ایشان عشق ورزیدند. در همین راستا نیز مردم به هر کس که خوب کار کند و از او صداقت، صراحت و پاکی ببینند، به او علاقه مند می شوند اما اگر مسئولی وعده‌های دروغ بدهد و حرفهای غیرواقعی به زبان بیاورد و پس از دوران مسئولیت نیز کاستی‌ها را گردن افراد دیگری بیندازد، مردم علاقه و اعتمادی به او پیدا نخواهند کرد.

صدا و سیما به جای همگرایی، کینه‌پراکنی می‌کند

ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هنر صداوسیما صرفا از بین بردن همه سرمایه‌های انسانی و افراد مورد اعتماد مردم است، صداوسیمای ملی باید در خدمت منافع ملی ایران باشد درحالیکه می‌بینیم کینه‌پراکنی آن تمامی ندارد.

محمد کیانوش‌راد درباره اعتراضات اخیر صورت گرفته طی روزهای گذشته در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: صدا و سیما به عنوان یکی از تاثیرگذار‌ترین رسانه‌ها متاسفانه نتوانسته است رسالتی که در جهت گسترش صلح، دوستی و عدم خشونت باید داشته باشد را به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه صدا و سیما در عملکرد سیاسی و جناجی خود بعضا به جای همگرایی و وحدت به توزیع نفرت و کینه در میان گروه‌های اجتماعی مبادرت کرده است. صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه می‌تواند نه فقط در مواقعی خاص و صرفا در هنگام بروز برخی از بحران‌ها بلکه به عنوان رویکردی همیشگی در جهت محبت و دوستی و از بین برنده کینه و نفرت اقدام کند. کینه‌پراکنی صدا و سیما تمامی ندارد. به عنوان مثال کینه‌پراکنی و دروغ‌پردازی علیه آیت‌الله هاشمی و اصلاح‌طلبان تمامی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: جناح‌های مخالف دولت مترصد فرصتی بودند تا جریان اعتراضی مردم را صرفا به عملکرد دولت ارجاع دهند، اما باید دانست ضمن وجود انتقادات به دولت که بار‌ها توسط فعالان سیاسی بیان شده و من آن را ناشی از بخش اطلاع‌رسانی دولت و عدم هماهنگی آنان در جهت‌گیری‌های اقتصادی می‌دانم، اما با همه این مسائل جنس اعتراضات را نمی‌باسیتی صرفا به دولت دانست.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این نگرانی‌های وجود دارد که سرنوشت بازداشتی این تجمعات و اعتراضات به بازداشتی‌های کهریزک دچار نشود دولت باید در قبال این نگرانی چه کاری انجام دهد، عنوان کرد: همه مسئولان از صدر تا ذیل باید سه امر اساسی را به عنوان نسخه شفابخش جامعه ایران و راه‌حل پیشگرانه برای آینده تحولات اجتماعی بپذیرند. گام اول پذیرش و تلاش در جهت تقویت جامعه مدنی، نهاد‌های مدنی و احزاب سیاسی در جهت پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت به عنوان سخنگویان و تجمیع‌کنندگان خواسته‌ها و مطالبات مردم است. گام دوم پذیرش صندوق رای درتمامی سطوح است. گام سوم به رسمیت شناختن تمامی ارکان نسبت به نتیجه آرای درآمده از صندوق‌ها و تائید و حمایت از اجرای برنامه‌های مسئولان منتخب مردم است.

فقدان حضور آیت‌الله هاشمی به شدت احساس می‌شود

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: فقدان حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شرایط سخت تصمیم‌گیری به ویژه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی یکسال گذشته به شدت احساس می‌شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد به هوشمندی و ذکاوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عبور از شرایط سخت سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: اگر ایشان زنده بودند حتما نقش بسزایی در کنترل و سامان دادن به قضایای اخیر، رفتارهای ساختارشکنانه رییس‌جمهور سابق و هوادارانش و تنش‌های اجتماعی و سیاسی این روزها داشتند.

2727

کد N1810606

وبگردی