آفتاب

ضدانقلاب و جریان اغتشاش‌گر در تناقض گفتاری و رفتاری به سر می‌برند/ ۱۰۰ سعودی تمام قد در جهت بزرگنمایی اغتشاشات ایران فعال هستند

ضدانقلاب و جریان اغتشاش‌گر در تناقض گفتاری و رفتاری به سر می‌برند/ ۱۰۰ سعودی تمام قد در جهت بزرگنمایی اغتشاشات ایران فعال هستند

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی با بیان اینکه ریشه عمده این اغتشاشات در خارج از کشور نهفته است، گفت: شعارهای سرداده شده در تجمعات، نمایانگر تناقضات جدی است لذا کسانی که شعار می‌دهند نه غزه ، نه لبنان، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به آتش می‌کشند و این مواضع نشان می‌دهد که ضدانقلاب و جریان اغتشاش‌گر در یک تناقض گفتاری و رفتاری به سر می‌برند و هدف آنها ضربه زدن به کشور به ویژه بر امنیت و اقتدار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پرویز سروری در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد با اشاره به اعتراضات اخیر که در سراسر کشور برپا است گفت: بحران‌هایی در منطقه پیش آمد و سیاست‌های آمریکا عملا ناکارآمد شد به ویژه در سیاست انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس که نتیجه آن انسجام بزرگی در بین امت اسلامی و حتی دولت‌های اسلامی بود و متحدان بزرگ آمریکا هم دست رد به این حرکت ترامپ زدند.

وی ادامه داد: توقع و انتظار بود که آمریکایی‌ها به نوعی برای به حاشیه کشاندن این موضوع و به ویژه عدم توجه و تمرکز در پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه به شکلی بخواهند جبران مافات کنند و موضوع را از متن به حاشیه منتقل کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی بیان کرد: مهمترین سیاست آمریکا در مواجهه با ایران در دوره کنونی ایجاد شکاف اجتماعی در داخل ایران است و با توجه به شکست‌هایی که آ‌مریکایی‌ها در کودتا و جنگ تحمیلی و جنگ نرم و دیگر موضوعات متقبل شده‌اند، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید شکاف اجتماعی در ایران ایجاد کرد و مردم را در مقابل مردم قرار دهند تا برون‌داد آن منجر به تضعیف امنیت ملی شود. چرا که قدرت ملی جمهوری اسلامی از مردم ریشه می‌گیرد و تضعیف قدرت ملی منجر به تضعیف امنیت ملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواضع ذوق زده مسئولان آمریکایی و اسرائیل و عربستان نشان می‌دهد ریشه عمده این اغتشاشات در خارج از کشور نهفته است اظهار داشت: هر چند که ما مطالبات بر حق مردم را در استیفای حقوقشان، حق آنها می‌دانیم اما موضوع این است که از نقطه ابتدایی که در مشهد شروع شد و بعد از آن با شعارها و رفتاری مواجه هستیم که به هیچ وجه متبادر کننده این موضوع که مربوط به معیشت و اقتصاد باشد، نیست.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی با اشاره به شعارهایی که در این تجمعات سر داده می‌شود، گفت: این شعارها دلالت بر این می‌کند که این مطالبه اساسا اقتصادی نیست و این فضا نشان می‌دهد که ضد انقلاب سوار بر این موج شده و تلاش می‌کند این موج را مدیریت کند. اطلاعات و اخبار بیانگر این است که آمریکا، عربستان و اسرائیل و منافقین تلاش می‌کنند بر روی این موج سوار شوند و تحریک اجتماعی در ایران را دامن بزنند.

سروری ادامه داد:‌ توئیت‌های مسلسل‌وار ترامپ که نشان می‌دهد بسیار از این اتفاقات ذوق زده شده است و مواضعی که اسرائیلی‌ها به طور صریح و روشن اتخاذ می‌کنند دلالت دارد بر اینکه یک هماهنگی بین اغتشاشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:‌ این اظهارات در جهت تحریم‌های بیشتر علیه ایران، این احتمال را می‌دهد که به دنبال این هستند که این موضوع را به شکلی توسعه دهند. بسیار عجیب است که ترامپ اعلام می‌کند ملت ایران گرسنه غذا و تشنه آزادی هستند. ترامپی که سابقه‌اش در این مدت کوتاه در آمریکا موجب گرسنگی تعداد زیادی از مردم دنیا به خاطر اعمال سیاست‌های زورمدارانه شده است این موضع را اتخاذ می‌کند. نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل پاسخ مناسبی را به ترامپ داده است که با طعنه گفته است ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم تا جایی که آنها را به آمریکا راه نمی‌دهیم. این مسائل نشان می‌دهد سیاست‌های متناقضی در رفتار و گفتار آمریکایی‌ها دیده می‌‌شود در حالی که بارها ملت ما را تحریم کرده‌اند، امروز به شکل یک مدافع از منافع ملت ایران ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی بااشاره به شعارهایی که در تجمعات داده می‌شود گفت: ‌شعارها نمایانگر تناقضات جدی است لذا کسانی که شعار می‌دهند نه غزه ، نه لبنان، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به آتش می‌کشند یا وقتی که مرگ بر دیکتاتور را سر می‌دهند حمایت از رضاشاه را اعلام می‌کنند. اگر در ادبیات ایران بخواهیم یک جمله‌ای مقابل دیکتاتور بیاوریم رضاشاه را باید قرار دهیم. بنابراین این مواضع نشان می‌دهد که ضدانقلاب و جریان اغتشاش‌گر در یک تناقض گفتاری و رفتاری به سر می‌برند و هدف آنها ضربه زدن به کشور به ویژه بر امنیت و اقتدار است.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی تاکید کرد:‌آنها باید بدانند این روند راه به جایی نمی‌برد چرا که مردم در عرصه‌های مختلف حمایت خود را از نظام نشان دادند و مردم ما همچنین گله‌مندی خود را از نابسامانی‌ها در عرصه‌های معیشتی که وجود دارد نشان دادند اما در همه این گله‌مندی‌ها حمایت خود را هم نشان دادند.

وی با اشاره به تحرکات عربستان سعودی گفت: ۱۰۰ سعودی که گردش مالی آنها ۱۰ میلیارد دلار است امروز تمام قد در جهت بزرگنمایی اغتشاشات ایران در حال حرکت هستند و این نشان می‌دهد منشا خارجی این اغتشاشات بسیار جدی است. به علاوه بر اینکه اسناد و مدارک و شواهدی که توسط نیروهای امنیتی اعلام شده و باید به مردم گزارش شود، نشان می‌دهد که طرح نفوذ و استفاده از مطالبات مردم در دستور کار آمریکا و غرب قرار دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: ‌آمریکا باید بداند ایران سوریه نیست اما اغتشاشگران نشان دادند که چیزی کمتر از داعش نیستند و صبر و تحمل مردم انقلابی حدی دارد و اگر این رفتارها ادامه پیدا کند قطعا مردم هستند که خط پایانی بر این رفتارها خواهند کشید.

کد N1810551

وبگردی